6 veckors skillnad!

På 6 veckor kan man hinna förändra sin kropp så här mycket 😉

v 19

v 25


Jag vet inte om man ser så mycket skillnad men det KÄNNS. Skrutten sprattlar omkring där inne och plötsligt kan jag inte sitta hur jag vill i soffan eller resa mig upp ur sängen som vanligt…Igår skulle jag visa en övning på min boxklass och det kändes som att huden på magen skulle spricka. Spinningen fungerar ännu över förväntan, vilket gör att jag iallafall får endrofinkickar några gånger i veckan. Imorgon åker vi på semester.  Så ikväll har jag underhållt mig själv genom att prova bikinin och posa framför spegeln 😉

Hoppas ni klär er varmt nu så ni slipper bli förkylda, ta hand om er så hörs vi snart igen!

Annonser

Gravidsnack

Då har man varit på besök hos barnmorskan och kollat allt ifrån blodsocker, till viktuppgång till symfysmått etc. Allt var bra 😀 Jag har gått upp 5 kg sedan invägningen  och då jag är i 5e månaden innebär detta 1 kg/ månad. Inte konstigt att mina kläder sitter lite tajt 😉

Vi fick höra hjärtslagen på skrutten och den verkar vara en pigg krabat med starkt hjärta!

Tänk vad kroppen kan….den är helt fantastisk! Nu ska vi snart sova, för förutom träning så är det sova vi gör allra bäst 😉

3 dagar kvar tills bikinin ska på och det känns helt ok 😀

Svag vecka

Den här veckan har det inte blivit så mycket träning..så här har det sett ut:

Måndag- Spinning 25 min + styrketräning, fokus ben/rygg/axlar

Tisdag: Spinning 55 mn + Aerobics (fick hoppa in och vicka…) 45 min

Onsdag: Vilodag

Torsdag: Spin 30 + Afrodans 55

Fredag: Vilodag

Lördag: Funktionell träning+ Zumba

Söndag: Vilodag

Jag har inte varit på topp den här veckan då jag känt mig mer trött, haft ont i halsen och känt mig risig. Det känns som att jag inte tränat så mycket men jag har ändå fått ihop 7 klasser…hm, och jag är inte nöjd?! Nåväl, imorgon ska jag på kontroll till BM och kolla järnvärdet bl.a. Jag vill hinna med att träna imorgon men har en hel del annat att tänka på just nu (visning av lägenhet, kolla ny lägenhet, packa inför resan,etc). Jag vill inte få dåligt samvete över att jag inte tränar men jag får väl se till att ta ner mina ambitioner. Nåväl, vad är väl en bal på slottet?

Vilodag

Vaknade med lite ont i halsen igår. Min första tanke? F U C K! Jag vill inte bli sjuk, jag har inte tid att bli sjuk, jag FÅR inte bli sjuk. Hade 10 massagebehandlingar inbokade, en spinningklass och en afroklass att leda. Så det var bara att äta en ordentlig frukost och ta en halstablett och ge sig iväg till jobbet. Massagedelen är egentligen inte så jobbig att göra med halsont, men de fysiska klasserna är ju svårare att ”ta det lungt” på. Men jag TVINGADE mig att inte ta ut mig till 100%. I bakhuvudet hade jag en röst som sa: ”Tänk på ditt barn, gör det för barnets skull..”. Problemet med mina spinningklasser: Jag har så sjukt bra, gulliga, glada, grymma kunder som bara öser energi över mig, i kombination med bra peppande musik….men jag TOG det lungt. Var en väldigt behaglig klass att leda, som tur var bara 30 min så det kändes lagom. På kvällen hade jag min SISTA afroklass på ett tag. Jag ska iväg på semester nästa vecka och vara borta ca 14 dagar. Har känt efter varje gång nu och att behöva ge 200% (som instruktör måste man ÖVERDRIVA alla rörelser och ta ut sig maximalt för att kunderna ska kunna hänga på och ge sitt allt) på afroklasserna har helt enkelt blivit för jobbigt. OM jag inte hade varit en sådan prestationsinriktad människa ( i det jag jobbar med) så hade jag kunnat fortsätta leda en HALVDAN klass ett tag till. Men det skulle inte kännas ok. Så jag (och skrutten) gav all energi vi hade kvar i våra kroppar och levererade en ok klass (ja, jag var inte nöjd men men).

Idag vaknade jag utvilad, men min onda hals håller i sig. Och pappan till mitt barn har FÖRBJUDIT mig att träna idag. Fredagar som är MIN alldeles egna egoträningsdag på gymmet. Men jag vet ju att halsont och feber är big no no’s när det gäller träning. Försökte med mina bruna hundögon be honom snällt: ”Men om jag bara lyfter lite lätta vikter då? Köra lite biceps? Pleeez?” (Tänk er lite dramamusik här, som gör att man börjar få lite tårar i ögonen..). Svaret? ”Nej!”. Så nu sitter jag här och är lite deppig. Jag ska iväg till gymmet på massage och undrar hur jag ska fixa att inte börja ta lite på maskinerna där. Jag kanske kan klappa lite på dem iallafall?

Ok, men fokus på något roligt nu: Imorgon ska jag på INSPIRATIONSDAG med mitt ena jobb 😀 Och vi ska få dansa Zumba (jag är antizumba, men vet att morgondagens instruktör är så grym så jag hoppas på att han omvänder mig..), träna funktionellt och köra crossfit. Men ja, jag inser att jag förmodligen mest kommer att få sitta vid sidan av och kolla på på det sistnämda passet, men det tar vi då.

Lämnar er med en skön ny låt:

Jag vill ge 100%!

Det är både härligt och jobbigt att bli medveten om sig själv. Och förra veckan kom jag på det! Jag som aldrig sett mig själv som en tävlingsmänniska har insett att jag KONSTANT tävlar med mig själv, när det gäller träningsbiten. Jag vill väldigt gärna klara minst EN extra armhävning än sist, springa minst 1 minut fortare än sist, spinna snabbare/hårdare/tyngre för varje pass, stå i plankan minst 15 sek längre än sist osv. Jag vill känna mig lika stark som Karl Alfred och lika snabb som Usain Bolt. Jag vill kunna ha KONTROLL över min kropp och kunna pressa den till sin maximala förmåga. Bli bättre för varje gång. Känna blodsmaken i munnen, mjölksyran komma och den härliga träningsvärken efter ett stenhårt pass.

Har ju fått höra till förbannelse att ”jag kör som en galning” och att vissa aldrig sett någon köra så hårt under en klass som jag gör när jag leder. Och ju mer jag tänker på det desto mer tänker jag: Jo, jag är nog en tävlingsmänniska ändå. Men som sagt, tävlar aldrig mot andra utan med MIG SJÄLV som den största motståndaren. Jag ser liksom inte vitsen med att inte vilja bli bättre än sitt sista träningspass. Det är väl enda ”nackdelen” med att vara vältränad. Att man konstant måste kämpa liiite till för att bli bättre. Som otränad får man ganska snabbt resultat om man bara sätter igång med sin träning.

NU till saken…JAG KAN INTE GE 100% längre!!!!! Jag har INSETT att jag MÅSTE sluta tävla med mig själv f o m NU. För jag har inte längre bara mig själv att tänka på. Jag har min skrutt i magen s0m iofs hänger på bra i allt jag gör (och den verkar gilla musik med mycket bas i…)men jag kan inte begära av min kropp att den ska ORKA prestera som förr, nu när jag måste dela med mig till skrutten.

Jag ska alltså fortsätta träna, men utan tävlingsinstinkt. Jag måste fokusera på att hålla mig stark,skadefri och frisk. Så att jag, den dag jag behöver ta i med allt jag har för att låta skrutten komma ut i denna värld, kan ha tillräckligt med kraft kvar i min kropp och kunna föda fram en frisk liten krabat 😀

Så, jag kommer inte kunna ge 100% av Gabbi framöver men jag kommer göra allt för att göra och ge det bästa från min dagsform.

Idag har jag gett lite mer än väntat, då jag fick hoppa in och LEDA en IMPROVISERAD aerobicsklass. Ja, jag har svårt att säga nej till roliga jobb även om det innebär att jag måste kissa 100 gånger innan för att jag är så nervös över att jag tackat ja till saker som jag egentligen inte har koll på…Men vi säger så här: De blev svettiga och jag fick bra feedback efteråt så det var helt klart VÄRT att få vara lite kissnödig innan 😉

Nu ska jag sova och vila kroppen. Skrutten gillar att dansa lite i magen innan jag somnar och sedan väcker den mig med lite mer partymoves ALLDELES för tidigt. Men vad gör det. Jag ÄLSKAR känslan av att ha en liten guldklimp där inne!

Gonatt från oss 

Det sket sig!

Ursäkta ordvalet…men nu är det så är att min sockerdetox officiellt är över. Jag har ätit sött hela helgen, och ja, helt ärligt även måndag och idag….Hela förra veckan var en liten ”insiktsvecka” med mycket tankar kring både det ena och det andra för min del. Som det här med mitt sötsug. Jag vet att om jag verkligen vill något så KAN jag göra det. Men helt ärligt så tänkte jag inför andra sockerdetoxrundan att det inte skulle hålla. ”Men kan du inte äta måttligt då?”, frågar folk. Jag önskar att jag kunde göra det, när det gäller sötsaker. Men ställer någon fram ett kakfat så äter jag upp det mesta.

Himmel/Helvete

Sötsaker är min akilleshäl oavsett om det är godis eller kakor eller bakelser. Därför kan jag inte ha sådant hemma. Och om det köps in till helgen så ser jag till att ALLT är uppätet när helgen tar slut. Så nu har jag bestämt att jag skiter i den här detoxen så slipper jag känna mig som en dålig människa. Jag äter ordentligt och hälsosamt under dagarna annars så vill jag ha något sött till helgen så får det banne mig vara så!

Meningen är ju att man ska hitta något som håller i längden, och den här sockerdetoxen är inget jag kan hålla livet ut. Så, härmed är jag en fri människa igen 🙂

Träning vecka 6

Måndag: Roddmaskin 10 min + styrketräning ben+ armar

Tisdag: Spinning 55

Onsdag: Roddmaskin 20 min

Torsdag: Spin 30+ Afrodans 55

Fredag: Extra vick: Spinning 45 + styrketräning rygg+ axlar

Lördag: Spinning 55

Söndag: vilodag

Summa: Jag får vara nöjd….