Det sket sig!

Ursäkta ordvalet…men nu är det så är att min sockerdetox officiellt är över. Jag har ätit sött hela helgen, och ja, helt ärligt även måndag och idag….Hela förra veckan var en liten ”insiktsvecka” med mycket tankar kring både det ena och det andra för min del. Som det här med mitt sötsug. Jag vet att om jag verkligen vill något så KAN jag göra det. Men helt ärligt så tänkte jag inför andra sockerdetoxrundan att det inte skulle hålla. ”Men kan du inte äta måttligt då?”, frågar folk. Jag önskar att jag kunde göra det, när det gäller sötsaker. Men ställer någon fram ett kakfat så äter jag upp det mesta.

Himmel/Helvete

Sötsaker är min akilleshäl oavsett om det är godis eller kakor eller bakelser. Därför kan jag inte ha sådant hemma. Och om det köps in till helgen så ser jag till att ALLT är uppätet när helgen tar slut. Så nu har jag bestämt att jag skiter i den här detoxen så slipper jag känna mig som en dålig människa. Jag äter ordentligt och hälsosamt under dagarna annars så vill jag ha något sött till helgen så får det banne mig vara så!

Meningen är ju att man ska hitta något som håller i längden, och den här sockerdetoxen är inget jag kan hålla livet ut. Så, härmed är jag en fri människa igen 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

3 Responses to Det sket sig!

  1. Anna says:

    Haha – helt rätt! Varför avstå något man tycker så mycket om helt? Jag tycker det funkar bra för mig att bara äta sötsaker på lördagar. Då kan det aldrig bli för mycket (eller jo, visst kan jag må lite dåligt, men det är ju bara en dag/vecka.. 😉

    Kram på dig & guldklimpen!

  2. Pingback: Tänkvärt! | Doit4life's Blog

Kommentera

