Jag vill ge 100%!

Det är både härligt och jobbigt att bli medveten om sig själv. Och förra veckan kom jag på det! Jag som aldrig sett mig själv som en tävlingsmänniska har insett att jag KONSTANT tävlar med mig själv, när det gäller träningsbiten. Jag vill väldigt gärna klara minst EN extra armhävning än sist, springa minst 1 minut fortare än sist, spinna snabbare/hårdare/tyngre för varje pass, stå i plankan minst 15 sek längre än sist osv. Jag vill känna mig lika stark som Karl Alfred och lika snabb som Usain Bolt. Jag vill kunna ha KONTROLL över min kropp och kunna pressa den till sin maximala förmåga. Bli bättre för varje gång. Känna blodsmaken i munnen, mjölksyran komma och den härliga träningsvärken efter ett stenhårt pass.

Har ju fått höra till förbannelse att ”jag kör som en galning” och att vissa aldrig sett någon köra så hårt under en klass som jag gör när jag leder. Och ju mer jag tänker på det desto mer tänker jag: Jo, jag är nog en tävlingsmänniska ändå. Men som sagt, tävlar aldrig mot andra utan med MIG SJÄLV som den största motståndaren. Jag ser liksom inte vitsen med att inte vilja bli bättre än sitt sista träningspass. Det är väl enda ”nackdelen” med att vara vältränad. Att man konstant måste kämpa liiite till för att bli bättre. Som otränad får man ganska snabbt resultat om man bara sätter igång med sin träning.

NU till saken…JAG KAN INTE GE 100% längre!!!!! Jag har INSETT att jag MÅSTE sluta tävla med mig själv f o m NU. För jag har inte längre bara mig själv att tänka på. Jag har min skrutt i magen s0m iofs hänger på bra i allt jag gör (och den verkar gilla musik med mycket bas i…)men jag kan inte begära av min kropp att den ska ORKA prestera som förr, nu när jag måste dela med mig till skrutten.

Jag ska alltså fortsätta träna, men utan tävlingsinstinkt. Jag måste fokusera på att hålla mig stark,skadefri och frisk. Så att jag, den dag jag behöver ta i med allt jag har för att låta skrutten komma ut i denna värld, kan ha tillräckligt med kraft kvar i min kropp och kunna föda fram en frisk liten krabat 😀

Så, jag kommer inte kunna ge 100% av Gabbi framöver men jag kommer göra allt för att göra och ge det bästa från min dagsform.

Idag har jag gett lite mer än väntat, då jag fick hoppa in och LEDA en IMPROVISERAD aerobicsklass. Ja, jag har svårt att säga nej till roliga jobb även om det innebär att jag måste kissa 100 gånger innan för att jag är så nervös över att jag tackat ja till saker som jag egentligen inte har koll på…Men vi säger så här: De blev svettiga och jag fick bra feedback efteråt så det var helt klart VÄRT att få vara lite kissnödig innan 😉

Nu ska jag sova och vila kroppen. Skrutten gillar att dansa lite i magen innan jag somnar och sedan väcker den mig med lite mer partymoves ALLDELES för tidigt. Men vad gör det. Jag ÄLSKAR känslan av att ha en liten guldklimp där inne!

Gonatt från oss 

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

