Jag rullar mig i lera…

Jag har skrivit om detta ”symptom” förut. Kanske beror det på för lite sömn under några dagar, eller för mycket i huvudet som jag inte har tid att förverkliga(eller så är jag bara en ineffektiv person). Inget känns bra. Men så går jag in på Olgas blogg, och då skäms jag. Jag skäms för att jag varit lat och ”skippat” morgonpromenaderna flera dagar i rad nu. Jag skäms för att jag tyckt synd om mig själv när det i själva verket är mitt eget fel att saker och ting INTE händer. Jag är så jävla rädd för att misslyckas så jag vågar inte ens chansa på att vissa saker faktiskt kan gå vägen. Och så är jag ju mammaledig…..alltså, jag älskar min son och att umgås med honom men jag skulle väldigt gärna vilja göra annat än att byta blöjor och prata i enkla bebismeningar hela dagarna. Ja, jag får skuldkänslor för att jag tänker så också. Men. Det är alltså upp till mig och ingen annan att ”fixa till” detta. Och att sluta jämföra sig med andra ”supermammor”. Jag får helt enkelt tänka om och göra rätt. Ett steg i taget…

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

