Gomorron!

Då är det dax för en ny vecka och nu jävlar 🙂 Ställde mig med darriga ben på vågen imorse då jag slarvat med min kost en del under ca 14 dagar….Som tur var pekar den fortfarande neråt. Jag har kommit underfund med att jag satt lite för höga mål den här gången. Att få ihop 3 styrkepass på en vecka är inte omöjligt, men jag har inte fått till det. 2 st får jag till och då är det helkropp som gäller. Så jag får köra helkropp istället för att dela upp kroppen som jag gjort hittills.

Sömnen har inte varit oprimal och det känns som att jag vissa dagar inte ”orkar” göra något, men som kvinna ska man ju ”orka” även när man inte gör det. Av någon anledning. Annars blir det kaos på hemfronten. Men då gäller det att prioritera. Jag har ju tusen saker i skallen, men jag har fått fokusera på mitt barn och min träning. Får jag till dessa två komponenter så får jag vara nöjd. Resten är bonus!

I helgen har mamma varit här på snabbvisit och tog då med sig en burk med kolasmör. Vad är det, undrar ni svenssons 🙂 Jo, det är typ det godaste som finns och som jag åt mycket av när jag var liten (chilensk produkt)men det finns inget i det som är nyttigt. Burken är i vilket fall öppnat och i kylskåpet….och ja, jag har grävt i burken med tesked för att mätta mitt sug (eller trösta mig själv…) under helgen. Men nu får det vara slut med detta ”tröstätandet”. Tar tag i problemen istället, jobbigt men skönt när det är åtgärdat.

Nu är det dax för mig o V att göra i ordning oss för att träffa alla andra mammor o bebisar i vår föräldragrupp.

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

