Dag 15 av 90

Vissa dagar ska man inte tänka för mycket utan bara göra!

Så till alla andra trötta mammor och icke mammor…Gör det du kan med det du har, just nu!

Nu är det dax för det här.

PS. 550 reps avklarat på 20:36:58 min. Att jämföra med för 7 dagar sedan (21:44:6min) 😀 Jävlar i min lilla låda vad jag är glad och stolt. Bra jobbat kära kropp!

Dag 14 av 90

Det fick bli en vilodag idag. Inte ens en promenad har jag tagit. Men natten tog musten ur mig och idag har vi varit och shoppat lite saker till V samt veckohandlat. Det är ungefär så mycket jag orkat med idag. V ammade hela natten igår och idag har jag haft svårt att äta mig mätt. Vill äta hela tiden! Det blev även en chailatte på Wayne’s Coffee idag + 3 rutor Marabou choklad. Kan inte låta bli att tycka att jag varit ”dum” som ätit skräp idag, men ibland är man svag och trött och då trillar man dit. Nu har det gått 14 dagar sedan jag började min utmaning och jag lär mig hela tiden något nytt om mig själv och mitt beteende. Träningen är inga problem. Jag får lätt till 4-5 effektiva pass i veckan och tar promenader med barnvagnen (i ”svettsyfte”) 3-4 gånger i veckan. Kosten då? Jag äter frukost,lunch,middag och 1-2 mellanmål. Vissa dagar är jag mer hungrig än andra vilket kan bero på hur mycket Vincent ammat under dagen. Sötsuget är inte att leka med vissa dagar och det kan också bero på amningen (och alla hormoner…). Men. Jag kämpar på! Och ger mig själv godkänt efter dessa 14 dagar. Imorgon är det ny vecka och nya möjligheter 🙂

Dag 13 av 90: 5 månaders post baby shape

Idag fyller den här krabaten 5 månader!

Världens bästa skrutt

Min kropp har återhämtat sig bra efter graviditeten. Jag bestämde mig redan från början att jag skulle ta det lungt och inte stressa med vare sig träning eller vikthets. Och jag tycker att jag har lyckats. Så här 5 månader efter så känner jag mig i bra form men är inte nöjd..än! Jag känner mig stark och redo för att fortsätta mot stordåd 😉

Här är en bild på min post baby form, efter dagens spinningpass

Svettig mamma

Bara att fortsätta kämpa för toppformen 😀

Lördagsgodis!

Ja, fast för min del så åt jag upp det igår 🙂 Men ett nytt sätt jag testar är att köpa endast det jag tycker är absolut godast ur lösgodissortimentet. I mitt fall ÄLSKAR jag chokladöverdragna jordnötsrutor….Så jag köpte 5 st och njöt av varje tugga 😀

Billigt 🙂

Inför Halloween har de sänkt priset på lösviktsgodis rejält (3,90kr/hg) men då vi i Sverige redan är de som äter mest godis i världen så hade en prissänkning knappast behövts!

Men OM du vill äta, så välj det du tycker är godast och köp inte så mycket så att du överäter. Köpte för övrigt även 2 röda paprikor igår som gick på 3,40kr, både billigare och nyttigare 😉

Om mindre än 14 dagar så ska jag sluta helt med socker så det här kan kallas för en liten avvänjning…Nu ska jag äta mina äggmackor och ta en kopp te för kl 10 är det dax för spinning 90 min 😀 Lär ju ha gott tryck i benen efter gårdagkvällens frosseri…

Ps. Jag erkänner: Jag åt en ananas splitt och 2 rutor Marabou choklad igår också. Ds.

Fredagsmyyyys

Här kommer bilder från dagens styrkepass utomhus!

4 stationer á 4 minuter/station (du kör igenom alla övningar utan vila!)

1.

20 knäböj

15 utfall per ben

2.

Hitta en bänk el dylikt och kör step-ups, samma ben fram 10 ggr

Kör sedan med samma ben fast korsa den framför dig innan du trycker dig uppåt, 10 ggr här med innan du kör exakt samma på andra benet (alltså 2 olika övningar för samma ben)

Slutposition

3.

"Kissande hunden" 15 st/ben

Sparka uppåt, 15st på samma ben, innan du byter och kör samma på nästa

4. Utfall bakåt m spark:

Utgångsposition

Utfall bak...

Tryck upp dig med hälen och sparka! 15 /ben

forts station 4:

Sumo squat (djuupa knäböj)

Lyft på ett knä på vägen upp! 20 st sammanlagt= 10 per sida

Avslutade med olika rygglyft och plankor. Tog den här bilden när jag kom hem och tog av mig regnstället+ understället jag hade på mig idag (trodde att det skulle vara kyligare..)

Svettig!

Och ja, jag kände mig väldigt fierce när jag gjort passet. Tusen tack Y för att du ville med och svettas utomhus 🙂 (och för att du tog bilderna!)

En utmaning! Dag 12 av 90

Blev lite sugen på att väga mig imorse men nej nej nej. Jag har ju gått med i Olgas utmaning om att inte röra vågen och bara gå efter bilder+ måttbandet, så vågen fick snällt stanna kvar där den står. Annars brukar jag väga mig ca 2 gånger i veckan (måndagar efter helgen och fredagar inför helgen…)men nu är det alltså slut med detta. Ingen våg på 3 månader 🙂 Hade ju som mål att komma ner till ”matchvikt” till januari (dvs den vikt jag hade innan jag blev gravid) men då jag senast vägde mig endast har 3 kg kvar till det så känns det som att det kommer gå vägen ändå. Istället fokuserar jag på att fortsätta bygga upp min kropp och bli en stark mamma, inte bara fysiskt men även psykiskt.

Jag såg en bild på en vältränad tjej i Fitness Magazine i somras och kände genast att det fick bli min motivationsbild.

Sjukt snygg kropp!

Jag delar upp mina mål i etapper så ”I mål” räknas när Vincent blir 1 år, alltså i slutet av Maj. Men före det ska jag alltså bygga upp kroppen så att den får tillbaka sin funktion 🙂 Idag ska jag köra lite utomhusträning,trots att dagen är grå och disig. Hade vilodag igår så idag spritter det i kroppen! Har fortfarande inte bestämt mig för exakt vad jag ska köra. Funderar på en ”rump/bencirkel”, då jag har ont i mina händer. Ja, så får det bli 🙂

Trötta och griniga

Han tar ALDRIG napp. Men idag hände det….