Dag 1 av 90

Så här har jag tänkt mig första upplägget på min 12-veckors challenge:

Vecka 1-4: Morgon/Lunchpromenader Må-Ons-Fre-Sön

Må: hemmaträning= 550 reps massacre work out 

Tisdagar: MBC oktober ut, sedan cirkelträning på gymmet själv, fokus kondition!

Onsdagar: Styrkeklass+ intervaller 15-20 min crosstrainer

Torsdagar: Hemmaträning, fokus core

Fredag: Styrketräning ben/rumpa på gymmet

Lördag: Spinning

Söndag: Vilodag

Varje period kommer att ha en ny ”utmaning”. Första perioden blir det alltså morgon el lunchpromenader (det rödmarkerade). Jag kommer självklart se till så att jag äter ordentlig mat dvs så lite skräp som möjligt. Räknar inga kalorier men vet hur min kropp fungerar och svarar på viss mat (som jag ska undvika). Så,detta är alltså starten på min 12-veckors utmaning. Finjusteringar kommer säkert att göras under vägen, men detta är mallen jag utgår ifrån.

Wish me luck! 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

4 Responses to Dag 1 av 90

  1. cammie says:

    Hej! Hoppas du har en fin kväll, jag vill gärna tipsa dig som har barn om attb jag har flera tävlingar i min blogg just nu som jag tror skulle passa dig. Du kan bland annat vinna en Wigglekart, resesäng och presentkort. Du finner dem i min meny. Varmt Välkommen in till mig =)

  2. Pingback: Dag 5 av 90 « Doit4life's Blog

  3. Pingback: Dag 8 av 90 « Doit4life's Blog

Kommentera

