En utmaning! Dag 12 av 90

Blev lite sugen på att väga mig imorse men nej nej nej. Jag har ju gått med i Olgas utmaning om att inte röra vågen och bara gå efter bilder+ måttbandet, så vågen fick snällt stanna kvar där den står. Annars brukar jag väga mig ca 2 gånger i veckan (måndagar efter helgen och fredagar inför helgen…)men nu är det alltså slut med detta. Ingen våg på 3 månader 🙂 Hade ju som mål att komma ner till ”matchvikt” till januari (dvs den vikt jag hade innan jag blev gravid) men då jag senast vägde mig endast har 3 kg kvar till det så känns det som att det kommer gå vägen ändå. Istället fokuserar jag på att fortsätta bygga upp min kropp och bli en stark mamma, inte bara fysiskt men även psykiskt.

Jag såg en bild på en vältränad tjej i Fitness Magazine i somras och kände genast att det fick bli min motivationsbild.

Sjukt snygg kropp!

Jag delar upp mina mål i etapper så ”I mål” räknas när Vincent blir 1 år, alltså i slutet av Maj. Men före det ska jag alltså bygga upp kroppen så att den får tillbaka sin funktion 🙂 Idag ska jag köra lite utomhusträning,trots att dagen är grå och disig. Hade vilodag igår så idag spritter det i kroppen! Har fortfarande inte bestämt mig för exakt vad jag ska köra. Funderar på en ”rump/bencirkel”, då jag har ont i mina händer. Ja, så får det bli 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

