Dag 14 av 90

Det fick bli en vilodag idag. Inte ens en promenad har jag tagit. Men natten tog musten ur mig och idag har vi varit och shoppat lite saker till V samt veckohandlat. Det är ungefär så mycket jag orkat med idag. V ammade hela natten igår och idag har jag haft svårt att äta mig mätt. Vill äta hela tiden! Det blev även en chailatte på Wayne’s Coffee idag + 3 rutor Marabou choklad. Kan inte låta bli att tycka att jag varit ”dum” som ätit skräp idag, men ibland är man svag och trött och då trillar man dit. Nu har det gått 14 dagar sedan jag började min utmaning och jag lär mig hela tiden något nytt om mig själv och mitt beteende. Träningen är inga problem. Jag får lätt till 4-5 effektiva pass i veckan och tar promenader med barnvagnen (i ”svettsyfte”) 3-4 gånger i veckan. Kosten då? Jag äter frukost,lunch,middag och 1-2 mellanmål. Vissa dagar är jag mer hungrig än andra vilket kan bero på hur mycket Vincent ammat under dagen. Sötsuget är inte att leka med vissa dagar och det kan också bero på amningen (och alla hormoner…). Men. Jag kämpar på! Och ger mig själv godkänt efter dessa 14 dagar. Imorgon är det ny vecka och nya möjligheter 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

