Dag 18 av 90

Dagen började bra med en klass MBC och lite mammaprat 🙂 Ibland är det lätt att tro att man är ensam om att lida av sömnbrist och allt annat som hör mammalivet till, men det känns skönt att veta att så inte är fallet.

Vi körde ett cirkelträningsupplägg idag och avslutade med den jobbigaste övningen som var Mountain Climbers samt mammaBurpees (en burpee utan hopp och utan armhävning!). Här är en instruktionsvideo för Mountain Climbers:

Här är en bra beskrivning på en ”mamma”burpee:

Dessa övningar är grymt bra för både konditionen och styrkan + att man inte behöver några redskap förutom din egen kropp 🙂 Viktigt att spänna bålen, som vanligt, och att andas!

Efter dagens klass så kände jag mig genast mer pigg och glad. Så oavsett hur grått och trist det är ute så är det faktiskt helt perfekt väder för att gå ut och ta höstpromenader eller köra MBCklasser. Frisk luft och lite mammasnack på köpet är bonus för själen 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

3 Responses to Dag 18 av 90

  1. Burpeen ser inte tuff ut, men är sååå jobbig – har mina MBC mammor upptäckt nu. Hur har hösten varit för dig? Kör du fortfarande?

    • doit4life says:

      Ja, den är tokjobbig! Har kört dem + mountain climbers tillsammans och j-lar vad det bränner i benen och vad pulsen går upp 🙂 Ja, jag kör fortfarande. Det var lite trögstartat men precis då jag tänkte ”ge upp” så dök det upp fler mammor så nu kör jag så länge det går att vara ute. Grymt kul! 😀

Kommentera

