Dag 26 av 90

Ok så här är det. I måndags startade jag med en sockerdetox och mitt humör har varit därefter. Igår tänkte jag (inför helgen) att nej,jag kör igång på måndag istället (som om det skulle bli lättare att dra på det en vecka) då vi är bortbjudna på middag imorgon och brunch på söndag. Det som känns jobbigt är att behöva ”tacka nej” till en förmodligen to die for dessert imorgon kväll och säkerligen något annat gott på brunchen på söndag. Och att man ska behöva förklara sig….så jag försökte med : ”Nä,lika bra jag kör igång på måndag så ”slipper” jag avstå något i helgen”….och då säger ”mannen” och min inneboende lillebror nästan i mun på varandra: ”Nej, ska du köra igång så är det lika bra att du börjar NU och inte drar på det.” Och de har ju rätt (fast klart jag hade hoppats på ett ”ok”, eller nått…). Så ok då, jag fortsätter med sockerstoppet och kommer förmodligen att bli lite mer rabiat än vanligt men det får NI stå ut med här hemma 😀 Socker är lika beroendeframkallande som vilken drog som helst så nu gäller nolltolerans! Med socker menar jag då, förutom det självklara som godis,kakor,läsk även allt annat som kan tänkas innehålla socker. Jag måste lära mig att ”fika” utan bullar, ”mysa” utan godis och ”njuta” utan socker helt enkelt.

En dag i taget, som vilken alkis som helst. Vilka vill hänga på? Tänkte köra en månad i första taget. Vem vågar utmana sig?

Ps. Idag blir det hälsomässan. Om jag vågar ska jag ta kort med någon av mina ”gurus” Paulún, Blossom eller Skipper 😀 Ds.

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

