Dag 29 av 90: Utvärdering

Då har det gått en månad av tre på min ”forma kroppen” utmaning. Och jag tycker mig se förändringar i kroppen när jag kollar mig i spegeln men MÅTTBANDET är det enda man kan lita på 😉

Tänkte utvärdera månaden som gått, utifrån de mål jag satte upp:

* Morgon/Lunchpromenader: Ja, de har jag avverkat som planerat!

* Sjukt jobbigt men rolig hemmaträning= Yes, detta har blivit en liten favorit hemma och jag har utmanat sambon i att slå min tid 😀

*MBC: Skulle ha slutat med detta men pga ett ökat intresse så kommer jag nu köra dessa klasser så länge det går att vara utomhus 🙂 Jag har dock själv fått köra klasserna hemma och inomhus då jag måste se till så mina mammor gör övningarna ordentligt så att de inte skadar sig 🙂

*Onsdagar: Det har blivit mindre styrka i grupp och endast ett intervallpass i crosstrainern. Detta pga att jag kände att det blev för tungt att köra ett intensivt styrkepass+ intervaller (tårta på tårta för min kropp)+ att jag någon gång har fått köra spinning istället (bytt klass) eller hemmaträning om klassen blivit inställd. Jag har alltid gjort något i alla fall 🙂

Torsdagar: Har jag kört MBC klasser, fokus ben/core som jag har gjort hemma

Fredagar: Har haft svårt att ta mig till gymmet och köra styrka då jag inte har haft tillgång till barnvakt. Har kört ETT styrkepass i gymmet för ben/rumpa, resten har jag kört hemma eller utomhus.

Lördag: Detta är i alla fall något som jag har följt till punkt och pricka, dvs spinning (90 minuter hela oktober, 60 min f o m november).

Söndag: Här har jag kört 2 utomhuspass fokus ben/core

Övrigt: Startade en ”sockerfri” månad för en vecka sedan (skulle egentligen startat idag) och förutom exakt 3 glas juice, tuggummi och 2 Paulún bars så har jag hållt mig borta från godis,kakor,läsk 🙂

Summa: Good enough 😀

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

