Dag 30 av 90

Då har jag klarat av en tredjedel av min utmaningsfas. Så här tänkte jag mig nästa upplägg:

Vecka 4-8: Sockerfritt

Må: Styrketräning ben/rumpa+ Hemmaträning, corecirkel ( Det får räcka med styrketräningen här)

Ti: Cirkelträning, fokus kondition ( Här kör jag core istället)

Ons: Syrkeklass+ intervaller roddmaskin 20 min  (har bokat mig på extra spinningvik halva den här månaden på torsdagar och fredagar så jag skippar intervallerna o kör endast vissa dela ur min styrkeklass)

Tors: Hemmaträning, fokus core (spinningick 2 ggr)

Fre: Styrketräning ben/rumpa (de dagar jag inte kör spinning!)

Lör: Spinning (endast egna klasser, annars blir det core och promenad!)

Sön: Vilodag

Alltså: Jag ska fortsätta med morgon/lunchpromenaderna som förra månaden men lägger nu till mer styrka, sockerstopp och mer coreträning. Jag utgår ifrån det här upplägget men lägger till något om jag är pigg alternativt tar bort något om jag är trött. Jag har tyvärr fått order om att använda mina händer (jag har karpaltunnelsyndrom…) så lite som möjligt (det räcker med att bära på Vincent, kämpa med blöj- och klädbytet än så länge…)och att undvika allt som heter hantlar,stänger osv, därav inget gym för mig den här perioden!

För att peppa mig tar jag bilder och mäter! Obs, nu kommer ”vågade bilder” 😉

Start 17e oktober

So far, efter en månad 14e november

Det är ju lite svårt att ta EXAKT med lika avstånd osv men ungefär så här ser det alltså ut….

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

4 Responses to Dag 30 av 90

  1. Bra jobbat! Och bra att dela upp 90 dagar i olika fokus!Då hinner man ju inte tröttna lika fort heller!

    • doit4life says:

      Ja, jag måste variera mig annars blir jag uttråkad 🙂 Sedan ”lurar” man ju hjärnan också om man tänker 4 veckor i taget istället för 12 på en gång…

  2. HurtMaja says:

    man ser redan skillnad!

Kommentera

