Mättande smoothie!

Igår kväll gjorde jag en smoothie som kvällsmål. Många gör dem med juice och sötad yoghurt för att det ska smaka gott men oftast tänker man inte på att de ska mätta också. Risken finns ju att om man gör dem för ”goda” så vill man ha mer….så är det ju med allt. Den här smoothien är inte söt, men både mättande och god 🙂

Du behöver det här: Inga direkta mått förutom jordnötssmöret där jag tog ca 1 msk. Annars får man ta på känn 😀

Ingredienser

Resultatet

Jag fick 2 1/2 stora ”latte”glas av den här smoothien (ingen annan ville smaka…inte tillräckligt söt tror jag 😉 ) så jag drack det mindre glaset till frukost idag och tänker ta nästa som mellanmål. En smoothie är lätt att göra med vad man brukar ha hemma men tänk på att inte göra den för söt. Man kan ju ta juice (inte BRAVO juice eller något annat sunkigt och dåligt utan ta Brämhults FÄRSKA juicer om du vill ha juice i eller ännu bättre pressa egen juice hemma i köket) och naturell yoghurt i  såfall och inte både och , get it? 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

