Gott nytt!

Legat lågt med bloggandet då jag valt att inte vara konstant uppkopplad + att jag alltid blir lite ”låg” inför Nyårsfirandet. Jag skulle helst vilja gå och lägga mig och sova och skita i att fira men nu har man ju en familj att tänka på…Funderar starkt på att gå klädd i mina snyggaste träningskläder men då tycker väl folk att man är knäpp (vilket jag förmodligen är men jag tycker det är jobbigt att klä upp mig och sminka mig..tar ju bara onödig energi..). Äsch, om året slutar med lite depp och massa tröstätande så borde ju det nya året bara bli bättre, ellerhur?

Så nu tycker jag att alla (inklusive jag) gör det bästa av situationen och att vi inför det nya året inte glömmer att det är vi själva som väljer hur vi vill leva och att ingen annan kan tvinga oss att göra saker vi inte vill.

Så, från den här trötta mamman vill jag ge en stor kram till alla mamas där ute som kämpar på med sina barn och med sitt liv. Och till er andra som läser min blogg så klart 😉

Låt oss göra 2012 till det bästa året, ingenting är omöjligt!

Puss o kram

Annonser

Trött mamna!

Dagens nära döden upplevelse blev 3 pass i ett:

Pass1: Crossfitupplägg 21-15-9,alltså 21 djupa marklyftshopp m kb, 15 st planka m armbåge mot knä,9 st armhävningar m sidorotation. Kör så många varv du hinner på 7 min!

Pass2: Tabataintervaller, spring upp o ner på stepbräda 8 varv, jobba 20, vila10 osv

Pass3: styrkeövningar 1 min/övning; marklyft m kb, kb swing, dips från strpbräda, utfall fr stepbräda m kb, sidoplanka hö/vä, kick back m ett ben i taget fr ”hundposition”, planka igen, enarmsrodd m kb…har jag glömt ngt Mikis?

Bildbevis efteråt…ge mig maaat!

image

Dagens andra pass!

20 min som innehöll övningar som hölls i 1 min vardera:
Armhävningar
Kb swings
Utfall m vikt på ena axeln
Olika plankor;raka o på sidan
Knäböj o axelpress
Enarmsrodd m kb
Marklyft m kb+ hopp
Snabba höga knän +box i luften

 

Done!

image

Dagens straff

Då jag inte hållt mitt löfte om att undvika godis fram till nyårsafton utan tryckt i mig choklad idag så ska jag planera in ett straff som jag kommer köra ikväll. Vi bor på 9e våningen och straffet kommer bl.a innehålla spring i trapphuset, så mycket vet jag redan nu! Ok, straff är att ta i då jag tycker att det är roligare ju mer ont och jävligt ett pass är men trycker man i sig choklad eller annat skit så får man se till att balansera upp det hela 😉

Julklappar

Förutom biljett till The Nike Blast så fick jag det här:

image

Vad mer kan en träningsgalen mamma begära? 😉

Testar…

Har äntligen skaffat smartphone och testar att blogga från mobilen nu…test test 🙂 imorgon får ni se mina julklappar. Fick allt jag önskade mi, vilket måste betyda att jag varit snäll i år…;) Ha en fortsatt trevlig julhelg och glöm inte att röra på er!

Redo för socker…

Ok, så här är det. Jag har klarat av 6 veckor utan socker den här veckan 🙂 Ska jag vara helt ärlig så var det svårast första 2 veckorna, sedan har det rullat på i positiv riktning. Med undantag för julbordet för två veckor sedan då jag valde att äta desserter så har jag inte ätit något som helst sockrigt på 6 hela veckor (har haft max 4 dagar sammanlagt av bakslag…). Jag har inte saknat det heller, men det ska ändå bli skönt att ”släppa” lite på sockerstoppet under julen. Så f o m idag, då jag ätit 2 cookies och en bit av Leilas ökända godis så kommer jag även äta något sött imorgon och på söndag. Sedan blir det sockerfritt t o m nyårsafton, för att sedan köra igång det nya året med fortsatt goda vanor. Känns bra att ha bestämt det 🙂

Annars har jag kört ett mördarpass idag tillsammans med en annan mamma och jag har så ont i min kropp från gårdagens crossfitpass så jag vågar inte ens tänka på hur det kommer kännas imorgon. Tänker ta en långpromenad efter frukost för att lösa upp spänningar i rygg och ben.

Jag hoppas ni får en fin jul tillsammans med nära och kära. Jag tänker hålla mig borta från datorn under helgen, återkommer med bilder och nya inlägg på måndag.

God Jul!