Dagens mammaträning

Grå dag och deppiga tankar går hand i hand hos mig. Så därför tvingade jag mig ut på en promenad/träningspass. Körde igenom lite övningar som jag gjorde igår med mina mammor. Jobbigt värre men var skönt att svettas i kylan 🙂

1. Step-ups + utfall bakåt (samma ben jobbar!) 1 min/ben x3

Ste-ups mot parkbänk

Utfall bakåt

2. Knäböj mot bänk 20 x 3

Dutta rumpan mot bänken innan du trycker upp dig...

3. Knäböj på ett ben 20/ben x3

Ner o böj...

...och tryck upp dig!

Körde även en plankgång över hela den här stora parkbänken, man kan även ta en mindre och köra ca 30 sek-60 sek. Körde fram och tillbaka 6 gånger sammanlagt.

Startposition

Öppna upp mellan händerna och "gå" med händerna över bänken åt en sida i taget

Det blev ca 20 härligt svettiga minuter. Sammanlagt ca 50 min inkl promenaden fram och tillbaka…kändes skönt efteråt och kroppen och knoppen mår så mycket bättre 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

