Dag 49 av 90: Testar!

Idag var det då dax att testa min löpform för första gången på över ett år. Ni vet den känslan när man längtat så mycket efter något och så kommer då dagen D 🙂 Målet med dagens test var att ta mig runt Lötsjön och Råstasjön, en sträcka på ca 5 km. Hade tänkt gå dit hemifrån, men solen sken och min kropp fick energi så det var bara att lyda 😉

Började ta tid så fort jag började springa runt Lötsjön. Jag sprang i en väldigt bekväm takt och då det bara är plant hela vägen runt sjöarna så var det inte direkt jobbigt. Jag vågade inte sätta en ”tid” att slå då jag då förmodligen bara blivit stressad (tävlingsmänniska, jag?!) men jag tänkte att klarar jag att gå snabbt runt sjöarna på ca 40 minuter så skulle jag väl ändå komma in i ”mål” fortare….

Så jag sprang och kände efter: Spänner jag magen? Spänner jag bäckenbotten? Har jag bra hållning? (Här kollade jag mig så fort jag såg min skugga…såg bra ut!).

Kollade klockan när jag var på väg att börja runt den andra sjön, och då hade jag sprungit i 10 minuter(!). Det var skönare att springa runt Råstasjön då det kändes mjukare att springa på grus än asfaltsväg runt Lötsjön. Kom i ”mål” på exakt 20 minuter 🙂 5 km på 20 minuter har jag aldrig någonsin sprungit på förut då jag oftast brukar springa i skogen och där finns det tuffare löpslingor. Men oavsett om det var en extremt lätt bana jag sprang idag så är jag så jävla (ja!) stolt över min starka mammakropp så jag nästan spricker av stolthet (skippar ödmjukheten idag 😉 ).

Så, första löprundan avklarad med en mycket positiv känsla i kropp och själ

Njuter av att ha klarat av första löprundan

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

6 Responses to Dag 49 av 90: Testar!

  1. madde says:

    way to go gabs! släng den omoderna svenska ödmjukheten i väggen, det där är definitivt något att vara stolt över 😀

  2. Grymt bra jobbat! Har själv sprungit runt de där sjöarna ett par gånger, skön och lättsprungen bana, men 20 min, asabra ju!

    • doit4life says:

      Hehe, funderar på om jag kanske kollade fel på klockan då jag fått så mycket kommentarer om att tiden är så extremt bra men den är ju väldigt lättsprungen så… 🙂

  3. stepup2fitness says:

    Grymt jobbat! Glad för din skull 🙂

Kommentera

