Dag 52 av 90: Mindfullness som mamma

Det verkar så enkelt i teorin, men i praktiken har jag svårt att vara ”här och nu” när jag vet att jag har tusen saker som jag måste fixa. Vissa dagar går helt enkelt inte som planerat och idag är en sådan dag. V ville inte sova den tiden ”han brukar” i morse så då blev allt förskjutet. Nu är klockan i och för sig bara 13, men jag vet redan nu att jag inte kommer hinna fixa en massa saker (som jag måste fixa asap!). Började tvätta när V var vaken, nu sover han och då måste jag vänta på att han vaknar innan jag kan gå ner till tvättstugan. Så då borde jag nog börja med dagens middag. Om den ska hinna bli klar innan kl 16.30, då måste jag iväg och leda en styrkeklass på gymmet. Vore bra om jag kunde hinna handla och gå förbi posten innan dess. Och hämta ut julklappar på ett annat ställe. Men inte före jag kan hitta mitt pass, då mitt leg har gått ut…och den har jag letat efter sedan jag gick upp i morse kl 7 men ingen lycka där…Nähäpp!

Mitt i allt det här så ställde jag mig och fixade mat till V, men det slutade med att jag fick äta upp potatis/palsternacksmoset själv. Slängde i mig lunchen samtidigt som V grät och skrek (jag var så hungrig så jag var tvungen att äta först, annars brukar han få sin mat före mig..) och när han sedan fick det han ville (tutte!) så somnade han på 5 röda. Ungefär som igår kväll när han somnade kl 17.30 utan att jag vare sig hann byta blöjor eller sätta på honom pyjamas….

Från gårdagen...

Men men. Allt det som måste fixas är egentligen inte så viktigt, om jag jämför med min dyrbara tid med min skrutt. Jag vet att jag kommer sakna dessa stunder av mys och gos när han blir tonåring….Så därför VÄLJER jag att inte få panik över allt det jag inte ”hinner” göra just idag. Det löser sig ändå!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

One Response to Dag 52 av 90: Mindfullness som mamma

  1. Stefan Nilsson says:

    Lägg gärna till din blogg på halsoartiklar.se/bloggar/ 🙂

Kommentera

