Dag 56 av 90: Dagens träning

Exakt kl 12 idag så befann jag mig på gymmet för att köra övningar för ben/rumpa.

Körde 4 sets av:

Knäböj i smithmaskin (12×4)

Step-ups på bänk (10 sakta+ 10 snabba explosiva/ben= 20×4/ben)

Spark bak från cablemaskin 12×4/ben (gjorde små pressar bakåt 10 st innan jag gick vidare till nästa ben)

Benlyft med stång 10×4/ben

Detta tog ca 20 minuter exakt. Gick sedan vidare till gruppträningsalen och körde:

Just let it burn....Dagens favoritövning!

Avslutade med lite plankor:

Planka med benindrag mot bröstet.....

1. Planka med benindrag mot bröst+ armbåge (samma sida) 10×3/sida

...följt av knä mot armbåge= Superjobbigt men effektivt!

2. Planka med pilatesboll:

Startposition

..dra in bollen mot dig...och ut igen!

Kör så länge du orkar!

3. Från startposition:

  

Rulla bollen åt vänster 10 ggr, och sedan åt höge 10 ggr....så länge du orkar!

Ja, och så var jag tvungen att testa lite hopp….gjorde utfallshopp 20×3, testade grodhopp (kändes inte ok…de får vänta!) och gjorde lite burpees 🙂

Efter passet var jag åter igen en glad människa 😉

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

