Dag 59 av 90: Magstatus

…här kommer lite bilder, från förr och nu 🙂

4 dagar efter förlossningen

..och från sidan...

12 veckor efter...

..från sidan....

Ok, som ni ser på dessa bilder så hände det inte speciellt mycket under de första 3 månaderna. Inte konstigt alls med tanke på att jag inte åt bra eller tränade så mycket. Det var ganska chockartat för mig att bli mamma och sömnbristen var jättejobbig de första månaderna. Jag visste inte hur jag skulle göra för att få äta vid regelbundna tider osv. Men så fick jag ”nog” en dag och började träna mer (började må så mycket bättre!) samt gå tillbaka till mina regelbundna måltider. Då började saker hända!

Så i söndags tog jag lite bilder igen. 6 månader efter förlossning ser min mage/kropp ut så här:

Det börjar likna något!

Från sidan

Ok, sorry för den där blixten och dåliga bildkvalitén men jag tror att ni ändå ser att magen har fått en kontur. Inget sexpack direkt, men det är inte mitt mål ändå 🙂

Målet var att få tillbaka styrkan i min coremuskulatur i första hand. Resten är en bonus! Har även minskat en del centimetrar runt magen och midjan så nu har jag faktiskt mindre midja än innan jag blev gravid. Känns helt ok 😀 Från och med ”målet” i januari så kommer jag att börja finslipa mer på formen. Men än så länge fortsätter jag med mitt upplägg i några veckor till.

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

