Dag 61 av 90: Fredagsmys

Läste den här mammans blogg igår där hon tipsade om den här utmaningen: 

Jag tyckte att den såg kul ut så jag provade den idag…eeeeh, men fy f*n vad jobbigt! Jag klarade av 6 varv innan jag kände att jag slarvade alldeles för mycket med tekniken så jag ville inte ens fortsätta till varv 8. Tog ett par 4 kilos hantlar för att testa och vissa övningar var därför alldeles för lätta (bicepscurls+ rodd+ marklyft) och andra grymt tunga (axelpress ovanför huvudet + en ny variant som jag kallar för ”solfjädern..”). Nästa gång ska jag ha olika vikter framme så att jag snabbt kan byta mellan övningarna. Den absolut jobbigaste övningen var då i alla fall armhävningarna, där man skulle räkna till 4 på nervägen och stanna där i 2 sek (låter lite, men tro mig, det räcker!!)och trycka sig upp. Tog bort en övning jag anser onödig, och det är ”shrugs” där man ska lyfta axlarna mot öronen typ och jag anser inte att det är en bra övning (om man inte vill ha en sk ”tjurnacke”…)om man redan är rejält spänd i trapeziusområdet. Då är det bättre att stärka baksidan av axlarna. Hade en rejält dålig hårdag idag så jag vågar inte lägga ut någon bild där håret syns (lite fåfäng är jag allt…)..så det får bli den här

 Dagens outfit bestod av ett par 5 år gamla slitna löparbrallor från soc, mina  rosa älsklingsnikes, och en 3 år gammal och sliten orange Niketop. Ett par illaluktande träningshandskar och jag kände mig hemma på gymmet 😉

Förresten! Om tomten läser min blogg så önskar jag mig en sådan här i julklapp

En 8 kilos nybörjarkettlebell

Annars har jag, som vanligt, haft fullt upp med min V hela dagen. Vilken energi den lilla pojken har! Vi tog en siesta på em och när vi vaknade var vi båda ännu tröttare än innan så då satt vi mest ner på golvet och hade lite mys

Han satt så här ett bra tag och bara höll om mig hårt...mysigt!

Han vakande 04.36 inatt så jag hoppas att jag slipper gå upp så tidigt imorgon…åh, nu kom jag ju på att det är min tur att få sovmorgon 😀 Jippi, DEN ska jag njuta av 🙂

Ha en fin fredagskväll alla

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

2 Responses to Dag 61 av 90: Fredagsmys

  1. Jag var på gymmet och hade också olika vikter 🙂 Skulle aldrig pallat samma! Du är stark för tusan!!

Kommentera

