Trött= sötsugen

Gårdagsnatten var ren tortyr där lille V vaknade ungefär varje timme f o m klockan 00. Och hela dagen har då gått åt till att bara ”överleva” för min del. Sur och grinig och helt utmattad har jag varit.

Imorgon ska vi ha besök (brunch) så då ställde jag mig och bakade muffins och små piroger som ”avslappning” på eftermiddagen. Har varit grymt sugen på att äta sötsaker hela dagen. Blir alltid extra sötsugen när jag är trött och knappt orkar tänka. Så då går jag runt och argumenterar med mig själv om varför jag inte borde äta sötsaker..Speciellt inte nu när jag har 7 dagar kvar av min utmaning som går ut på att jag inte ska äta sötsaker….

Det är jättejobbigt rent mentalt att avstå sådant, men jag måste lära mig att ha en balans i det hela. Och så fort jag börjar tänka på sötsaker så går tankarna överstyr och jag inser mer och mer att jag INTE ÄR REDO. Jag är inte redo att börja äta sötsaker för jag har fortfarande det där ”allt eller inget” rösten i mitt huvud. Så jag vet inte ens om jag ska börja äta sött igen. Nåväl. Ett tips till er andra sockerjunkies där ute. Varm choklad är ju så gott men innehåller oftast väldigt mycket socker. Så om ni inte orkar värma lite mjölk och vispa i lite ren kakao så kan ni köpa det här téet:Ett supergott te som smakar choklad då den innehåller kakaoskal. Jag dricker den med mjölk så blir det lite mer likt varm choklad.

Det blir en tidig kväll för mig idag, vågar inte chansa på att jag får sova ordentligt (får man någonsin det som mamma?)+ att det är min tur att gå upp tidigt imorgon….

Ha en fin lördagkväll!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

2 Responses to Trött= sötsugen

  1. Maria says:

    Ja, sockret är lockande ibland. Jag är väldigt svag för varm choklad, var storkonsument av O’boy upp till halvmogen ålder och gillade inte ”riktig” varm choklad. Nu har jag gått över till kakao och soja/havremjölk och ibland lite vaniljsocker, och det är mycket godare! (Men det hade jag inte tyckt när jag var liten.) Hoppas sömnen blir bättre! Vet hur det är med vakna nätter, men just nu njuter jag av att sonen (som också heter Vincent) sover med mormor på nätterna. Yippie!!

    • doit4life says:

      Åh, lyx med mormor på besök…ska se om min mamma är sugen på att sova med min V när hon kommer på besök 😉 Just i helgen har sömnen varit sådär så jag har vilat från allt som heter träning. Nya tag nästa vecka 🙂

Kommentera

