Dag 65 av 90: Jobbigt värre!

Nej, fick ingen bra sömn inatt heller och får så dåligt samvete för att jag ens tänker att jag skulle vilja åka ifrån allt i några dagar så att jag bara får soooooova! Ni småbarnsmammor som läser det här kan väl lämna en kommentar så att jag inte känner mig så ensam om det här? Jag får liksom ingen lust att göra något. Men man MÅSTE ju! För vem annars ska  vara mamma”ledig”?! För övrigt tycker jag att föräldrapenningen borde vara så mycket högre då vi faktiskt jobbar i stort sätt dygnet runt och absolut fler timmar om dagen än när vi annars sk heltidsjobbar. Blä, har bara massa skit i mitt huvud och dumma tankar så jag ska köra lite mental träning med mig själv så återkommer jag med ett mer positivt inlägg!

So long…

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

4 Responses to Dag 65 av 90: Jobbigt värre!

  1. Linda E Framme says:

    Ja du, det här med att vara mamma är inte så lätt. Jag har ju min lilla 4-veckors bebis här hemma och så klart har vi inte fått in några sovrutiner ännu, han sover helt enkelt när han vill. Ibland vill han inte sova alls fast han är trött..som just nu tex. Sover max 20-30 min, sedan bara ligger och knorrar, skruvar sig, fäktar med armarna, för att sedan vara klarvaken och så får man börja om igen, för han är ju hur trött som helst. Du är inte ensam om att inte få sova. Till natten somnar han runt 24-01 om jag har tur, sover till 03-04, äta lite från och till de kommande timmarna. Sedan ringer väckarklockan kl 07 för jag har ju ett till barn som ska till skolan, det ska bli skön med jullov.

    • doit4life says:

      Som det känns just nu så kommer inte Vincent få några syskon…vet inte hur man pallar två barn eller fler utan sömn?! Vi trodde att vi fått in lite rutiner men vet inte nu..han kanske är inne i någon utvecklingsfas, hoppas det blir bättre för oss alla snart! Kram

  2. Maria says:

    Jag läääängtar så tills jag någon gång kan få 48 timmar för bara MIG! Och så får man tänka som mamma, tycker jag! 🙂

Kommentera

