Lite träning

Blev inspirerad av det här upplägget och passade på att köra igenom den medan V sov sin middagslur.

Tänke kör 3 varv, men det räckte och blev över med 2. Var helt slut efteråt! Min ”vikt” för dagen var en ryggsäck full med böcker= 6,2 kg vikt att leka med 😉

Här kommer övningarna: OBS! Kör 1 minut/övning, i utfallen kör du 1 min/ben, mellan varje övning kör du snabba höga knän 1 min. Viktigt att spänna bålen hela tiden i alla övningar! Rekommenderar inte detta upplägg för mammor med barn under 6 månader, eller som är helt otränade. Viktigt att börja på DIN nivå.

1.

Knäböj med vikt

Lyft ett knä (vä/hö)+ tryck upp "Vikten" ovanför huvudet

Mellan varje övning kör du 1 min höga snabba knän+ box i luften

 

 

 

2.

Knäböj + för vikten mot ena knät...

..och rotera+ tryck upp vikten mot motsatt håll upp i taket!

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

Sätt vikten på ena axeln....

Gör ett utfall bakåt (samma sida som vikten är på!)

+ sparka fram!

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Smala armhävningar= tricepspress

..ner på golvet+ tryck dig upp!

Vilade ca 1 min innan jag körde nästa varv. V hann vakna när jag körde (jag väckte nog honom…) men fick lite assistans av min bror som såg till att V var nöjd under tiden jag körde mitt andra varv som jag avslutade med olika plankövningar i 3 minuter. Efteråt såg det ut så här:

Svettig mamma!

Grymt skönt var det, en dusch och lite lunch på det så var jag back on track så att säga 🙂

Vad tränar ni idag?

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

