Redo för socker…

Ok, så här är det. Jag har klarat av 6 veckor utan socker den här veckan 🙂 Ska jag vara helt ärlig så var det svårast första 2 veckorna, sedan har det rullat på i positiv riktning. Med undantag för julbordet för två veckor sedan då jag valde att äta desserter så har jag inte ätit något som helst sockrigt på 6 hela veckor (har haft max 4 dagar sammanlagt av bakslag…). Jag har inte saknat det heller, men det ska ändå bli skönt att ”släppa” lite på sockerstoppet under julen. Så f o m idag, då jag ätit 2 cookies och en bit av Leilas ökända godis så kommer jag även äta något sött imorgon och på söndag. Sedan blir det sockerfritt t o m nyårsafton, för att sedan köra igång det nya året med fortsatt goda vanor. Känns bra att ha bestämt det 🙂

Annars har jag kört ett mördarpass idag tillsammans med en annan mamma och jag har så ont i min kropp från gårdagens crossfitpass så jag vågar inte ens tänka på hur det kommer kännas imorgon. Tänker ta en långpromenad efter frukost för att lösa upp spänningar i rygg och ben.

Jag hoppas ni får en fin jul tillsammans med nära och kära. Jag tänker hålla mig borta från datorn under helgen, återkommer med bilder och nya inlägg på måndag.

God Jul!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

3 Responses to Redo för socker…

  1. stepup2fitness says:

    God jul Gabbi! Hoppas du får en skön helg! Kram Betty.

  2. Härligt! God jul! Kram/Tessan

Kommentera

