Söndagsträning

Sedan jag kom hit i onsdags så har jag fått till 3 pass på gymmet samt långa promenader fredag,lördag o söndag. Sammanlagt 4 träningspass den här veckan så jag får vara nöjd. Jag håller ju igång även när jag inte tränar, vilket är bra med tanke på hur mycket kakor jag ätit sedan jag kom hit. Iallafall…Dagens träning blev som följer:

1 min/övning:

1. Utfall fr stepbräda (högsta nivån)Hö ben m vikt på ena axeln (samma sida som det bakre benet..)….Fan! Glömde ta kort idag igen Trillis!

2. Samma som ovan fast vä ben

3. Armhävning med knä mot armbåge+ benlyft…(sjukt jobbigt!)

4. Höftlyft med en fot på stepbräda och det andra benet lyft. Hö ben

5. som ovan fast vä ben

6. Smala rodd m stång

7. Bålrotationer m viktplatta från sida till sida

8. Knäböj m stång

9. Dips från stepbräda

10. ”Solfjädern” m hantlar (inser här att jag måste fota mer….) En övning för axlarna där du står i samma utgångsposition som för hantellyft utåt men du för armarna upp och ner som en solfjäder….

11. Axelpress mot taket m hantlar

12. Rak planka (testade hur länge jag orkade stå med god teknik= 1:45 min)

13. Sidoplanka m sidolyft hö

14. Samma sak fast vänster

Avslutade det hela med att köra snabba höga knän med box mot en säck i form av tabataintervaller.

Här kommer lite bilder på dagens pass:

Dagens redskap!

Lite muskler 🙂

Min förlängda rygg..jobbar dock på att få rumpa..vänta ni bara! 🙂

Fulbild men nöjd ändå 😀

Ps. Imorgon är det mätning igen som gäller+ nya mål att uppnå…Stay tuned! Ds.

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

3 Responses to Söndagsträning

  1. Wow! Vilket pass! Inspiration till tusen 🙂 Och inga foton? 🙂 Lugnt, den som väntar på nåt gott…du vet 🙂

  2. Läser fast jag inte alltid skriver 🙂 Ska bli kul att se dina resultat! Och 4 pass denna vecka, you go girl 😉 Jag är inte i närheten ännu.. men har fått till 2 i alla fall 🙂

Kommentera

