Mot nya mål!

Mitt stora mål är att komma i toppform utifrån mina förutsättningar men om jag ska vara mer konkret så tänker jag mig något i den här stilen ( kör ca 4 veckors intervaller):

Januari: Blir en månad som kommer gå i att förbereda kroppen för klasser som jag kommer köra igång med i vår (februari). Så det blir fokus styrketräning och stretch!

Februari: Sätter igång att jobba mer på riktigt med 6 fasta klasser i veckan fördelat på 3 dagar…det blir 3 spinningklasser, 2 core och en afrodansklass/ veckan. Detta innebär att jag kommer planera in vilodagar och övrig träning utifrån hur jag jobbar. Ska även gå på the Nike Blast 🙂

Mars: Sätter igång med MCB igen, tisdagar till att börja med. Vill börja löpträna så jag kan springa Tjejmilen i år. Vill gärna springa fortare än mina 54,32 från  2010….

April: Kunna göra 50 armhävningar i rad ( fixar 25 st nu..)

Maj: Ha nått toppformen tills Vincent fyller 1 år 29 maj 🙂

Utöver detta: Så mycket vardagsmotion som möjligt, så ren mat som möjligt, mycket vatten och mycket sömn (så mycket det går att få iaf..).

Ingen stress och lyssna på kroppen…nu köör vi!

Frågor på det? 🙂

Annonser

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: