Tjockisbild

Varje gång jag kommer ”hem” till mina föräldrar så blir jag påmind om hur tjock jag har varit. Satt och kollade i gamla fotoalbum och de foton som finns på mig från den tiden (jag HATADE när folk tog kort på mig…)visar sitt tydliga språk. Som den här bilden från min student.

image

Man ser på mitt leende att jag inte mår bra. För jag vet ju att jag kommer att ”se tjock” ut på bilden. Vägde över 70 kg här, vet inte exakt hur mycket men mådde inte bra. Nu har jag blivit mamma och är i bättre form än någonsin.

 Det har inte varit lätt och i mitt huvud är jag på ett sätt fortfarande den där ”tjocka tjejen”. Men istället för att hata min kropp så tycker jag nu att den är fantastisk. På riktigt! Den slutar aldrig att förvåna mig och jag blir starkare och bättre för varje gång. I slutändan handlar det om att ändra livsstil och att inse att DET GÅR att göra något åt det man är missnöjd med, om man bara vill. Ingen annan kan göra jobbet åt dig och det kommer komma perioder som  inte är så roliga. Men. Kom inte till MIG och säg att du inte KAN! För kroppen svarar exakt så som du behandlar den…alltså är det dax att sluta straffa sig själv, svälta sig själv och tänka att du inte duger. Bryt ihop och kom igen och fram för allt, var snäll mot dig själv så kommer din kropp att svara dig med kärlek 🙂

Detta var dagens inlägg från en trött mamma som nästan hoppade över sin träning idag p g a trötthet, men som till slut pratade vett med sig själv och gav sig iväg till gymmet ändå 😉

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

10 Responses to Tjockisbild

  1. Wow, vilken förvandling! Det syns verkligen hur bekväm du var och det syns hur glad du är idag! Inte bara på grund av vikten antar jag, men att du funnit inre frid och nycklar till den kropp du vill ha…Bra jobbat!!

    • doit4life says:

      Tror du menar hur obekväm jag var (eller bekväm som i lat kanske..)…Men ja, att jag skulle vara där jag är idag trodde jag var omöjligt då. Känns riktigt bra 🙂

  2. Vilket grymt jobb du har gjort!

  3. Bra du är! Inspirerande inlägg, kloka ord. Självklara men så lätta att glömma! Tack 🙂
    Har också haft ett gäng med usla nätter! Hoppas att denna natt blir bättre.

  4. stepup2fitness says:

    Vilken resa du har gjort och vad fin du är! Glad för din skull!!

  5. Wow…du är verkligen grym Gabriella! Nu är jag mer motiverad och målfokuserad! Gracias, eres lo maximo! 😉

Kommentera

