Skönt pass

Dagens träning får ni här:OBS! Ingen träning för nyblivna mammor, testa tidigast 6 mån efter förlossning och anpassa övningarna utifrån din kropp och styrka.

Gjorde inte sit-upsdelen då jag hör Olga i mitt huvud varje gång jag ens tänker testa (för att se hur det känns….). Här kan ni läsa mer om varför man bör undvika sit-ups. Så jag gjorde plankor istället 😀 Körde lite extra benövningar också (enbensutfall och enbenshöftlyft) som brände skönt…

Hoppen kändes lite så där, ska nog undvika tunga hopp ett tag till. Tur att man kan få upp pulsen på andra sätt 🙂

Annars så har jag sprungit maraton idag igen….varje dag med Vincent är som att springa ett maraton! Förstår att han blir uttråkad här hemma så jag försöker hitta på saker (typ öppna förskolan,babysim,babycafé,hälsa på kompisar med andra bebisar osv…)men just idag blev det till att vara hemma. Annars så har jag bestämt mig för att skippa sockret igen. Har fått så mycket finnar så igår bestämde jag att nu får det vara nog. Bättre mat och mindre socker it is! Nu ska jag njuta av några timmars tystnad innan det är dax för att ge Vincent nattmat och att stå ut med att bli väckt hundra gånger/natt. Vore det inte för träningen skulle jag nog bli knäpp p g a sömnbrist. Ha en skön kväll hörrni!

Annonser

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: