Cirkelträning

Dagens träning blev ett cirkelträningsupplägg:

Stationer á 1 min:

* Dips från stepbräda m ett ben i luften /Varv 2= Smala armhävningar från stepbräda

*Burpees (med el utan armhävning)

*Knäböj med skivstång (valfria vikter)/ Varv 2 ”Draken”

* ”Mountain climbers”

* Smala rodd med skivstång och valfri vikt/ Varv 2 med fria vikter

* Valfri planka

* Snabba box mot boxsäck (går bra i luften också..) samtidigt som du gör höga snabba knän

* Hantellyft åt sidan (axlar)/Varv 2 en specialare (körde de första åt sidan bara..)..

*Upphopp

* Rygglyft på matta (körde en speciell variant där du håller armarna som ett ”v” och ”flygplansvingar”) Här ser du en bild på de övningarna.

* Knäböj med axelpress uppåt

Var rejält hungrig efter det här passet så det blev en stor mansportion av gårdagens rester: Köttfärsgratäng och sallad

image Intressant att träna när man inte sovit ordentligt på en vecka….kroppen orkar liksom ingenting känns det som. Så jag är ändå nöjd med att jag fick ihop 5 pass den här vecka, varav hela 3 st i gymmet. Kosten har inte varit bra, men jag vill inte sätta press på mig just nu så jag tänker att jag får vara nöjd med det jag gör bra och sedan kan det ju alltid bli bättre 🙂

Imorgon är en ny dag och ny vecka 😀

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

