Planering

Ja, det är dax för planering nu. Jag har varit lat och ätit dåligt senaste månaden, vilket syns på min kropp. Så nu ska jag sätta igång att planera för 4 månader framåt, fram till Vincent fyller 1 år. Perioden blir 1 februari-1 juni och jag tar en månad i taget. En dag i taget….för nu är jag trött på att vara trött hela tiden. Jag får göra det bästa av situationen helt enkelt. Det är grymt svårt att vara och tänka positivt när man inte mår 100%, men det är JAG som bestämmer hur jag vill må och vara så nu är det bara att bestämma sig (mig).

Jag har ju ett helhetstänk där ens hälsa bygger på: Fysisk aktivitet, mental träning, vila och kost så det är utifrån dessa jag kommer planera framtiden för mig.

Så, på onsdag lägger jag ut planeringen för februari månad. Jag kommer även att lägga ut mål och delmål. Jag är lite anti till att lägga ut hur många kalorier man stoppar i sig under dagen (räknar inte, går på känsla…)så det kommer jag inte att göra. Däremot kan jag lägga ut vad jag äter om intresse finns. Och hur jag tränar, både mentalt och fysiskt. Och vilan då? Jo, den ska också klämmas in. Det vore kul om några fler ville haka på den här 4 månaders förändringen och att då utgå ifrån samma hörnstenar. Så kan vi peppa varandra 🙂 Ni som brukar kommentera på min facebook kan väl slänga in en kommentar här i bloggen istället? Kom ihåg att utgå ifrån er själva och att sätta upp realistiska mål. Tänk även på att det här bara är en början till ert nya sunda liv.

Är ni med mig? Då kör vi 😀

image

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

13 Responses to Planering

  1. Klart jag e på! vad kul! Jag börjar med Fitnessfighten på onsdag så jag får en riktigt bra första månad! 🙂

    • doit4life says:

      Åh, kul! Fitnessfifhten verkar asbra, men jag har inte råd med sådant 🙂 Tänker eventuellt lägga pengar på lite PT-online med Olga i April men ska kolla budgeten först 😉

  2. Låter spännande 😀 Jag håller på o fixa min plan med. Skulle vara kul o ha nån som gör samma sak.

  3. madde says:

    vad kul, vilket sammanträffande! jag fick för mig att lagga upp en ”plan” för mig själv med kost, träning osv för några veckor sen och satt igång för exakt en vecka sen, vilken tajming va 😉 har följt till punkt o pricka o det har redan gett resultat! har börjat med en månad sen är det tänkt att jag ska fortsätta, lycka till iaf gabs!

  4. Jag är med! Har inte fått energin att sätta igång på riktigt men nu hänger jag med er! Sätter mig ned senare idag! 🙂 Kul!!

  5. Jenny Lundin says:

    Låter kul! Ska kika på ditt upplägg och se om jag får lite inspiration. Min första utmaning går i mål på söndag, men efter det så…

    Kände mig lite dassig igår, men gjorde ändå min styrka. Strax därefter bröt magsjukan ut här hemma:-x… Fi fan!

  6. maria says:

    Hej! Nybörjare som jag är på planering så har jag tänkt på det men inte kommit till skott… Börjar jobba om 2 månader och hoppas ha fått till bra rutiner till dess. De kommer ju dock inte automatiskt, jag måste ordna dem först!
    Har kört mycket lagsporter och då får man ju planeringen på köpet (inte mat och vila), nu när jag är ”fri” är det svårare. Men, jag hakar på! Min Vincent sover tack och lov bättre nu, hoppas din gör det mycket snart!

    • doit4life says:

      Förstår att du tycker att det är svårt, men börja med små steg så stegrar vi upp det mot slutet 🙂 Min Vincent sover så där, men det blir bättre har jag hört 😉 Kram och välkommen att haka på 🙂

  7. Mary says:

    Tjo =)
    E väldigt gärna på! Jag tror det är viktigt att våga vara ärlig med allt och våga inse att jag behöver hjälp och push och då är det här ett förträffligt tillf’lle att pusha varandra! 10kg upp på några år är inte riktigt okej. Sen vägde jag kanske för lite för mitt välbefinnande i Hyttan och har lagt på mig mer muskler nu. Men som du säger, den där tröttheten vill jag ha bort och ersättas med lust till livet och styrka att orka med whatever throws at me. Keep it coming, jag e på! 😀

Kommentera

