Min planering

Ok, jag lägger ut min planering idag då jag kommer vara på resande fot imorgon och när jag väl kommer hem blir det inte mycket tid över till att sätta sig vid datorn..

Obs! Att det här är ett exempel på hur det kan se ut och jag kommer lägga ut en månad i taget. Detta är alltså min individuella planering som kommer ta mig till målet i juni.

Målet:

  • Vara mer tonad i kroppen (speciellt mage och armar)
  • Känna mig bekväm i bikini
  • Kunna springa 1 mil utan att stanna                                       Februari:

Fysisk aktivitet: Testa hur många armhävningar jag klarar av att göra i rad med god teknik+ ta tid på plankan (så att jag har något att gå efter och förbättra varje månad)

Promenader med vagnen tisdag, torsdag, lördag+ styrketräning 2 ggr/veckan (utöver mina 6 klasser= jobb).  Göra plankövningar morgon/kväll. Allt utöver det är bonus!

Kost: Så clean som möjligt! Inget socker ALLS (ingen frukt, ingen juice, inget godis, ingen läsk, inga kakor) ”Straff”= Ge bort min sovmorgon på helgen till sambon….

Mental träning:  Börja läsa Träna mentalt förbättra ditt liv

Vila: Ligga på spikmattan 15 min varje kväll innan läggdax
Det kommer inte vara lätt och vi kommer säkert ”trilla dit” någon gång, men då har vi varandra att peppa oss med. Ett tips är att ta kort på er i helkropp, framifrån, från sidan och bakifrån i ett plagg som ni vill komma i eller känna er bekväma i i juni. Jag har tagit en bikini jag vill ha på mig i juni, kommer ta kort på det imorgon.
Så, nu kör vi! 😀
Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

2 Responses to Min planering

  1. Du är så duktig på att planera 😀 Det är då man får resultat med. Det skulle bli spännande att se förvandlingen. Att ta kort är jätte bra förslag. Det ska jag göra med trots att jag inte gillar det. Spikmattan älskar jag, speciellt på kvällen. Jag kan somna på den 😀 Kör hårt

Kommentera

