Dagens hemmapass

Så fort Vincent lade sig ikväll så bytte jag om till träningskläder och körde det här upplägget:

3 cirklar av:

1. Armhävning m benlyft (du lyfter ett ben medan du gör en armhävning)+ 3 hopp åt sidan m benen( från mitten och ut, ett ben i taget) 20 st Se här för att kolla in hur de skall göras…

2. Utfall bakåt m kb 8 kg 20 st vä+ hö

Utfall bakåt m vikt på axeln (kettlebell, hantel, ryggsäck m tunga böcker som på bilder m.m.)

3. Knäböj + kb swing m benlyft åt sidan 20 st Kolla här (spola till ca 1,47 min för knäböj + benlyft)

4. Plankor: Första varvet= Planka m rotation 20 st, andra varvet, planka med knä mot armbåge 20 st, sista varvet planka m axelklapp 20 st

Avslutade med extra benträning:

1. Enbensknäböj 20 x 3 vä + hö

2. Knäböj i ”källposition” dvs halva vägen ner och upp 30 st + 30 st hela vägen

3. På alla fyra på golvet: Sparka uppåt bakåt 50 st /ben

Resultat:

Svettigt och jobbigt 🙂

Efter det en dusch och kvällsmål: 250 g kvarg från Lidl (Märke: Milbona, god!), sötmandlar, riven kokos, hallon och blåbär…

Nu: Nöjd 😉

Ps1. Blev ingen spinning idag då jag är rejält förkyld och haft 3 spinningklasser den här veckan redan…men lite styrka orkade jag med 🙂 Ds.

Ps2. Har inte lyckats hitta min bikini som jag ville ta kort på inför sommarformen…men tog bilder idag i en annan bikini så får vi se hur det ändrar sig längs vägen Ds.

Ps3. Resten bilder/länkar till övningar lägger jag ut imorgon, nu är det sängen som gäller 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

5 Responses to Dagens hemmapass

  1. Jenny Lundin says:

    Asså, vad är cirklar?
    Och resten av det du skrev är som grekiska för mig…
    Planka vet jag vad det är… 🙂

    Bilder eller länkar till bilder som visar vad det är hade jag behövt, du vet- for dummies:-)

    • doit4life says:

      Cirklar= Du kör igenom alla övningar t ex. 20 st armhävningar+ 20 utfall+ 20 knäböj+ 20 plankan m rotation (alltså 4 övningar i rad = 1 cirkel). Tänk cirkeltärning så kanske det är lättare (om du kört det vill säga..). Då man jobbar en station i taget och går vidare till nästa. Jag kör utan vila men man kan vila mellan om man vill. Yes, hittar inte min kamera men bilder ska jag bli bättre på 🙂

    • Jenny Lundin says:

      Never mind! Jag har googlat:-)

      • Jenny Lundin says:

        Oj, såg inte att du svarat!
        Då förstår jag vad som menas med cirklar!!
        Jag googlade axelklapp och lite av det andra du skrev.,, går ju lika enkelt att göra det:-)

      • doit4life says:

        Bra där! Men ska i vilket fall bättra mig på bilder alternativt förklaring till övningarna 🙂

Kommentera

