Händelserik vecka!

Har haft en fullspäckad vecka och det känns i kroppen idag. Har instruerat 6 av 7 klasser (varav 3 spinningklasser…) och igår körde vi 3 klasser i rad på inspirationsdagen. 9 klasser + 2 pws och 2 egenträningspass (styrketräning)…så mycket har jag inte tränat på väldigt länge!

Känns nästan som att jag jobbar heltid, men jag är fortfarande mammaledig ett tag till 😉

Nästa veckas planering blir:

Måndag: Jobbar hela dagen med massage+ (2 spinningklasser+ coreklass)

Tisdag: Extraklass spinning

Onsdag: Extrajobb massage+ Jobb= Spinning

Torsdag: Pw+ Jobb=Afrodans+ core

Fredag: Styrketräna ben+ spikmatta

Lördag: Pw+ läsa boken

Söndag: Styrketräna ben

Jag måste fokusera mer på styrketräning då jag nu tycker att det är alldeles för mycket konditionsträning vilket resulterar i att jag tappar muskler och p g a det även byxorna…Ja, inga byxor sitter som de ska, allt hänger och det är inte kul. Jag måste nog börja äta lite mer också och har faktiskt bestämt att jag f o m nästa helg ”får” äta socker. Jag ska på kalas då och helgen efter det så fyller jag år och då vill jag njuta på riktigt 😀

Efter Paulúns föreläsning igår så fick jag lite nya tankar om kost (kommer ett inlägg om detta!) och då viktminskning inte ingår i mina planer så bör jag lägga om både träning och kost.

Yes, så får det bli!

Hur går det för er? Har ni frågor om vad som helst som rör träning och kost så fråga på i kommentarsfältet så ska jag svara på det jag kan 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

4 Responses to Händelserik vecka!

  1. Inspirerande! Härligt med din energi! 🙂

  2. Jenny lundin says:

    Bönnförkylning präglade större delen av förra veckan:-(((.
    Träningen tors- sön togs bort helt. Kosten som vanligt:-).
    Kan inte komma ihåg sist en förkylning däckade mig:-/.

    Iaf. Ny vecka.

    Mån: inget
    Tis: HT 20 min
    Ons: HT 20min x2
    Tors: HT 20min +PW
    Fre: HT 20min + spinning
    Lör: HT 20min +PW
    Sön: PW

    Spikmattan har jag ännu inte fixat. Får se på det denna vecka istället…
    Nytt för förra veckan var att sluta med turkisk yoghurt:-), och istället äta gröt till frukost. Det går fint, men det är tråkigt- jag älskar verkligen min yoghurt!!

    Har fått ett bra pris på en crosstrainer som jag funderar på att köpa… Vet dock inte om det passar mig, med barn och fingrar och passning. Hm, ja det blir nåt att fundera på!

    Kram på dig och tack för din inspiration!

    • doit4life says:

      Vad du är duktig tjejen 🙂 Bra gjort att sköta kosten när du inte kunnat träna som du velat. Hoppas du får hålla dig frisk nu! Gröt var jag inte heller så förtjust i men äter med sötmandlar,mjölk och kanel så går det ner 😉 Lägg gärna till ett kokt ägg också, så håller du dig mätt längre. Turkisk yoghurt är ju asgott, vi brukar alltid ha en burk i kylen så om min kesella tar slut så blir det yoghurt till mellis med bär och mandlar 😀 En crosstrainer är ju superbra att ha hemma, du kanske kan ha den i ett rum där inte barnen kommer åt så lätt? Och passa på att köra när det lagt sig eller när Lea sover och My är på dagis?
      Fortsätt som du gör,skitbra ju 😀

Kommentera

