Prova på Mamma Bootcamp!

Det börjar dra ihop sig mot våren och idag var jag ute och delade ut lappar+ satte upp anslag om mamma bootcamp Solna/Sundbyberg. 17e mars är det GRATIS prova på kl 10 vid Lötsjön i Sundbyberg (vi träffas vid lekplatsen) och jag hoppas att det kommer många mammor och tränar mer mig.

Starka mammor!

Vad är då mamma bootcamp? Det är en anpassad träninsgform som främjar återuppbyggnaden av mammakroppen efter en graviditet. En slags rehabträning kan vi säga. Vi fokuserar på att stärka upp bäckenbotten, mage/rygg/axlar/ben/rumpa för att kunna slippa ryggvärk, ont i axlarna, inkontinensbesvär och andra åkommor som vi mammor kan drabbas av. Alla tränar utifrån sina egna förutsättningar och jag ger alltid alternativ för lättare/svårare varianter. Har ni problem med handleder eller annat så kan jag ge alternativ för det också. Jag finns till för er under passet och ser till att ni utför övningarna med bra teknik och så säkert som möjligt.

Lite cirkelträning på det

Är man osäker på hur man bör träna efter en graviditet och förlossning så är mamma boocamp ett bra sätt att börja på. Många tror att de kan träna precis som de brukade innan graviditeten men tyvärr så kan det göra mer skada än nytta.

Under våren kommer jag att ha dessa klasser tisdagar, torsdagar och lördagar kl 10. Förhandsanmälan krävs dock så mejla mig på mbcsundbyberg@gmail.com för mer information om detta.

Barnen sover sött medan mammorna tränar sig starka!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

