Mammamagen

Så här är det. Jag är inte nöjd med min mammamage. Det har gått 9 månader nu och jag har slarvat! Så här ser det ut nu

image

image

image

image

 Min nya utmaning blir att köra plankan morgon och kväll á 6 minuter. Detta ska jag köra varje dag under 3 månader fram till Vincent fyller 1 år. Är inte nöjd med min mage, men så har jag inte heller fokuserat på just den. Vill se hur mycket som kan hända under 3 månader samt bli nöjd med den. Sedan ska jag börja träna mer med kettlebells. Tänker köra 2 gånger i veckan under första månaden för att lära mig tekniken och komma igång, sedan uttöka. Jag fyller snart år och önskar mig magcoaching eller PT-online med Olga (hint hint till släkten som läser min blogg…). Jag känner att jag är stark i magen/bålen, men det där extraskinnet och fettet kan man ju vara utan…så då gäller det att se igenom kosten också. Ni som är i samma sits som mig, hur känner ni för er mage? Häng gärna på min nya utmaning 🙂 Började idag (ingen idé att vänta till 29e,lika bra att köra nu) så morgonplankorna är redan gjorda. Det blev en vanlig rak planka+ åt sidorna 1 min/sida x2. Här får ni tips på lite olika plankor man kan göra, viktigt är dock att man inte ger sig på en svårare variant förrän man klarar av att göra en ordentlig planka på knäna. Bli stark där först, och sedan tar du dig upp på tårna. Så fort du känner att du släpper magen så vilar du, annars kan du belasta fel och skada dig.

Ok, då kör vi 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

6 Responses to Mammamagen

  1. Jenny lundin says:

    Måste man värma upp innan? Eller är det bara att köra?

  2. Jenny lundin says:

    Oki. Första halvan på första dagen är igång!
    Kör 50s x 6. Höjer senare när jag pallar det…

    Så får vi se om magen ser annorlunda ut mot förra året;-D

  3. Jenny lundin says:

    Ooook, lite pics it is. Får be Alexander om hjälp ikväll då!

Kommentera

