Morgonplanka

Passade på medan V sov och tog bilder för att se om det är skillnad på när jag spänner transversus muskulaturen:

Här spänner jag musklerna

image

Och på nedre bilden så står jag utan att aktivera transversus…..vilken skillnad!image

Det är verkligen superviktigt att spänna/träna transversus muskulaturen då det är den som ”stödjer” våra organ men även stabiliserar vår ryggrad. Det är även den här muskeln som liksom ”lappar” ihop din magmuskeldelning efter en graviditet. Så,dagens tipps till er är att ta kort på er när ni plankar för att se skillnaden i aktiv/inaktiv transversus muskulatur. Ett litet knep är annars att säga bokstaven s, lägga fingrarna nedanför naveln och känna hur det spänns när du säger sssssssssssssssssss. Testa! 🙂

Har annars varit på öppna förskolan idag och idag blir det inget mer än promenad för mig. Tränar lördag och söndag istället. Och så plankor varje dag på det 😉

Tar paus från bloggen i helgen, behöver fokusera på annat!

Kram på er

Annonser

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

2 Responses to Morgonplanka

  1. SuperSHEro says:

    Älskar hur bilder talar sitt tydliga språk!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: