Sockerdetox!

Efter påskhelgen är jag nu så MÄTT på socker så jag tycker att det passar utmärkt att ta en liten sockerdetox. Det är alltid jobbigast i början,men sedan får man nästan en kick av att inte äta socker.

Vad är det jag ska utesluta då? Det självklara, såsom kakor,läsk,godis, men även musli,sötningsmedel och annat som kan tänkas innehålla socker. Så länge vi inte har något hemma så går det bra 🙂

Började igår och mitt på dagen började jag fantisera om kladdkaka….det gäller att hålla sig mätt och blodsockret i schack så att man inte trillar dit 😉 Om inte annat så har jag ju kört det här förut och har lyckats med det när jag haft ett speciellt mål framför mig. Och med sommaren i sikte så kan jag säga att målet är att ha en snygg mammakropp på stranden i år 🙂

Så, är ni med på detta? Jag kör 21 dagar till att börja med, så nu tar vi en dag i taget och fokuserar!

Hej då socker och hej min nya kropp 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

3 Responses to Sockerdetox!

  1. En sockerdetox är ju alltid bra när man känner att det har blivivit lite för mycket av det söta. Och det sägs ju att 21 dagar är vad som krävs för att förändra en vana så det låter ju som ett bra val.

  2. Fia says:

    Jag hänger på. Jag har i och för sig dragit ner på allt socker intag redan. Men att utesluta helt har jag inte lyckats med ännu. Men tror att det är dags.

    • doit4life says:

      Ja, det är inte lätt men fullt möjligt. Handlar om att hålla sig mätt på rätt saker så slipper man bli sugen. Ett tips är att öka proteinmängden, jag storkonsumerar ägg och kesella för tillfället 😉

Kommentera

