Dagen D!

Jag gav mig själv ett år att komma i form efter min förlossning. Har haft en hel del delmål med min träning och olika utmaningar för mig själv med varierande resultat. Det svåraste har inte varit träningen, det är alla gånger kosten. Men nu anser jag mig veta vad som fungerar för mig och vad som inte gör det. Jag har lärt känna min kropp på nytt. Att jag skulle stå här ett år senare i mitt livs form, var bara något jag då drömde om. Jag började rehabträna några dagar efter förlossningen. Då var det knipövningar och att lära sig hitta och framför allt använda sina magmuskler. Vilket visade sig vara lättare sagt än gjort! Så här såg jag ut då, 4 dagar efter förlossning och i början av min ”kom i form” plan:

..och idag, exakt ett år efter. Det skiljer en hel del kilon och centimetrar mellan bilderna. Jag gick upp ca 13 kilo under graviditeten och har gått ner 17. När jag började mäta min midja (9 veckor efter förlossning) var den 87 cm. Nu är den nere på 74cm. För att inte tala om att jag ÄNTLIGEN börjar få synliga muskler (halleluja!). Så vad händer nu? Är jag klar nu då? Nej 🙂 Jag vill ha mer av allt! Är mitt inne i magcoachningen och funderar ev på att fortsätta med ett PT-upplägg. Men fram till nu så har jag gjort jobbet själv, utifrån mina förutsättningar och utan att stressa med vare sig mat eller träning. Jag har fokuserat på kvalitet istället för kvantitet. Tränar aldrig längre än 30 min (om det inte är jobb…) och då utmanar jag mig till max. Jag gillar känslan av att känna mig stark och ser kroppen som ett pågående projekt. Mitt mål är inte att få synliga magrutor då jag är alldeles för lat och bekväm för det. Men synliga magrutor är inte lika med en stark mage + att jag vill inte bli fixerad vid kalorier etc. Och så är jag för lat, har jag sagt det? 😉

Till er andra latmaskar så behöver ni inte SKYLLA på det utan UTNYTTJA er lathet till att köra korta och effektiva pass. Jag lovar att det ger resultat!

Här är bilder efter dagens Kb pass. Ikväll är det jag som föreläser på Husbybadet för andra människor om kost och träning. Ännu en utmaning jag tar tag i 🙂 Just bring it!

image

image

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

One Response to Dagen D!

  1. Grymt bra jobbat!

Kommentera

