Planerad träning

Träning för mig är lika självklart som att borsta tänderna. Jag gör det, inte för att jag MÅSTE utan för att min kropp tycker om det. En dag utan träning känns tråkig och jag blir lätt rastlös, dock är det viktigt med vilan också så jag har 1-2 rena vilodagar från träning varje vecka. Nu när jag vill bygga muskler och bli biffig 😉 så måste jag nog planera in min träning och kost lite bättre. Speciellt som tjej så är just det här med att ”bygga muskler” inte speciellt lätt, men jag ska göra mitt bästa. Och tack vare att sommaren innebär mindre gruppträningsklasser att leda för min del, så får jag mer tid över till egenträning.

Nästa veckas träning blir som följer:

Må: Ett magcirkelupplägg på 30 min som jag fått av Olga. Detta kommer jag att göra på fm ,före jobbet och sedan på kvällen har jag en spinningklass på 55 min som jag ska leda.

Tis: Ett kettlebellupplägg (Kb dag 2) från Olga där jag ska göra 4 olika övningar i cirkelform, 5 varv

Ons: Ett Kb-pass (dag 3), 4 olika övningar, så många rundor jag kan på 20 min.

Tors: Jobb i form av spinning 35 min + coreklass 25 min, ingen egenträning

Fre: Kb-pass (dag 1), 4 olika övningar så många rundor jag hinner på 20 min

Lör: Vilodag

Sön: Kb- pass dag 2

Jag har alltså fått 4 olika pass som jag ska göra nu i 6 veckor framåt (i första hand) med fokus på att bygga upp mig. Kosten är fortfarande min akilleshäl men så länge man är medveten om vad det är man bör förändra så finns det hopp för att resultaten ska visa sig 🙂 Sedan är jag ett fan av korta,intensiva och effektiva pass så inget av dessa upplägg är längre än 30 min, vilket känns perfekt!

Jag ser fram emot nästa vecka som blir en nystart med min nya träning och nytt mål i sikte. Nu kör vi!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

