Motionsbrist lika farligt som rökning

Att stillasittande inte är bra, det vet ju alla. Men exakt HUR farligt är det?

Enligt ny forskning så dör det lika många människor av motionsbrist som av rökning, globalt sett. Detta tycker jag är skrämmande! Och det är här mitt jobb kommer in och behövs mer än någonsin. Så rör på era kroppar om ni vill leva friskt och längre!

Nu ska jag iväg och leda spinning+ coreklass, sedan hem för mat och iväg igen för Mammabootcamp 🙂 Så det får bli dagens motion för min del. Hur ser det ut för er idag? Rör ni på er något?

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

One Response to Motionsbrist lika farligt som rökning

  1. I hear you! Ska träna imorgon!

Kommentera

