Dax för höstterminen!

Yes, då är det dax för en ny terminsstart för oss instruktörer och i höst kommer jag att leda 7 fasta klasser i veckan (spin,core,dans). Utöver detta vill jag ägna 2 dagar åt min egenträning, till att börja med. Jag måste se till så att jag hinner återhämta mig ordentligt och det kommer jag att göra genom att äta och sova ordentligt så att jag håller mig hel och frisk.

Min son börjar förskolan och vi har hört att det ska vara mycket sjukdomar i början då de utsätts för mycket baciller så jag har iallafall börjat ladda både mentalt men även med bra mat för att hålla mig frisk (och en hel del handsprit!).

Utöver klasserna så blir det i alla fall ca 25 fasta massagekunder/veckan (på företag) och sedan kanske jag får in några egna kunder ( i mitt behandlingrum) per vecka. Och så har jag en hel del annat smått och roligt att jobba med om dagarna så det känns som att min höst och vinter kommer att flyga iväg.

Viktigast blir att hålla mig frisk, sedan får jag se vad jag sätter för mål med min träning, men just nu känns det som att jag får helt enkelt vara glas om jag kan få till 2 egna pass/veckan med mitt fullspäckade schema.

Ikväll ska jag iväg på en workshop i afrikansk dans för att lära mig lite nya steg och få inspiration till mina klasser i höst.

Imorgon kör jag alltså igång igen så nu ska jag se igenom mina spellistor så att allt sitter som det ska….nu kör vi 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

4 Responses to Dax för höstterminen!

  1. Sofia says:

    Tack för de inspirerande orden!

  2. fredrik says:

    Jag ska gå till dig under hösten ser i fram i mott det.fredrik

Kommentera

