Mammakroppen är fantastisk!

Tänk vilket jobb mammakroppen gör under de 9 månader den ”bakar” ett helt nytt liv, och sedan ska den återgå till normal funktion igen…Dock inte utan hjälp på traven!

Fick dessa bilder från en av mina PT-kunder och jag blev så glad. Glad för att jag är med om att hjälpa henne till att få en stark och stabil kropp. De översta bilderna är en höggravid mamma, den nedre till vänster visar hennes form när hon startade med mig för 6 veckor sedan, och den högra som det ser ut nu.

Att ändra sin livsstil tar tid och det kommer vissa dagar då det känns hopplöst och man vill ge upp. Det är då man får ta fram sina bilder och påminna sig själv om vad målet är och varför man ändrar sin livsstil.

Själv brukar jag tänka tillbaka till den här bilden bl.a. eller bara tänka på känslan av att inga kläder sitter bra för att jag ska ta mig samman 😉

Kom ihåg att det finns inga quick fix och att det är DU som bestämmer över ditt liv och dina handlingar.

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

