Gott och blandat

Tänkte ge er lite tips på goda rätter ni kan testa i veckan:

1. I mitten på bilden ser ni en rätt som vi fick i veckans matkasse från Ica. Dock gjorde jag pastan till sambo och son, medan jag körde en Zuchinnipasta. Då använder man sig av en potatisskalare och skalar zuchinnin så att man får långa strimlor. Dessa steker man sedan i lite olja med vitlök och lite salt och serverar som ”pasta”. Supergott och bra för min mage 🙂

2. Kyliga dagar passar det bra med soppa, och i onsdags åt vi den här rätten som ni kan se längst ner i bild.

3. Sedan är jag ju inne i en 21 dagar utan socker period mitt i en ”kvinno”period och idag kände jag därför för att hitta på något gott. Och då fick de bli dessa goda chokladbollar gjorda enligt Paleostilen (som för övrigt är något jag tänker testa mer och mer). Jag bytte dock ut hasselnötsmjöl mot mandelmjöl (som är min nya ”must have” i skafferiet) och hade bara i 4 av 5 dadlar. Hade jag haft i 5 så hade min sambo kanske velat äta fler än en, men då de ej är tillräckligt söta (för honom) så får jag väl äta upp dem helt själv 😉 Sedan rullade jag dem i kokosflingor och åt 2 st och njöt.

Så är ni sugna på något gott är det här ett bra och nyttigt alternativ.

image

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

