Fredagsmys

Yes, då var det dax för de där ”Fredagsmyset”. Testade därför att göra lite snacks här hemma:

Zuchinnimuffins: Sätt ugnen på ca 170 grader

Riv en zuchini + krama ur vätskan innan du lägger i dem i muffinsformar (jag gjorde i en muffinsplåt)

Vispa ihop 6 ägg och ca 0,5 dl mjölk + salt och peppar. Häll i äggsmeten i formarna, över zuchinin. Toppa med parmesanost och voilá (efter ca 25 min i ugnen)! Dessa ska jag dock ha som mellanmål

image

Minipizzor av Zuchini 170 grader i ugnen i ca 20 min

Skiva en hel zuchini och lägg ut på en plåt med bakplåtspapper. Ringla över olivolja+ salt

Lägg en klick tomatpuré över skivorna+ toppa med parmesanost….heaven!

image

Trevlig helg på er!

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

