Tack Spartan!

Vill tacka Spartan så mycket för den värsta träningsvärken jag har haft på länge. Det gör så ont i mina hamstring att varje gång jag måste böja mig ner och t.ex. sitta på toaletten så måste jag profylaxandas. Och då menar jag i den aktiva fasen.

Tack för all inspiration och ny energi som jag fick i helgen. Jag insåg att jag har tränat helt fel med min kettlebell och ska hädanefter inte youtuba kettlebellteknik mer, om det inte är någon i Spartangänget som lägger ut en ”how to” manual. Jag insåg även,ännu en gång, att den här relativt nyblivna mammakroppen klarar mer än min hjärna vill tro.

Redan igår, när jag instruerade, så tänkte jag helt annorlunda när jag såg mina grupper. Nu var det spinning och core jag instruerade, men teknik ÄR viktigt oavsett vad man gör. Så det blev en hel del tjat om ”rak och fin nacke” bl.a. Så förutom träningsvärken och inspirationen, så vill jag tacka er för all den kunskap ni delade med er.

Här är en bild från imorse, när jag ”värmde upp” mina mammor i Mammabootcamp. Det blev lite ”alligator walks” samt Gorillagång (se bilden). Så tusen tack för de nya tipsen 😉

image

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

One Response to Tack Spartan!

  1. Jenny says:

    Skönt att höra att du också haft ordentligt med träningsvärk, så att det inte bara var jag. Idag är det torsdag och jag känner fortfarande av mina baksida lår, trots att det har gått 4 DAGAR! 🙂 Haha. Körde mitt första kettlebellpass idag och det kändes kul och gick bra trots stela lår och blåsor på händerna 🙂 Hur går det för dig?

Kommentera

