5 tips som gör det lättare att hålla dina löften

Tips till er som är med på 10 veckors utmaningen:

1. Sätt inte upp för höga mål, då är risken stor att du misslyckas. Välj MAX 3 saker

2. Ta en dag i taget! Bocka av i din kalender när du genomfört det du ska, t.ex. den dagliga plankan. Gå igenom i slutet av veckan för att se hur det går.

3. Var inte för hård mot dig själv. Om det är något jag lärt mig så är det att ens framgång, när det gäller allt i livet, inte alltid är en dans på rosor. Ibland måste man bara tillåta sig själv att ”bryta ihop” för att sedan komma igen med full kraft 🙂

4. Se på det som en början till ett ny livsstil, inte ”jag ska köra fram till jul och sedan ska jag sluta…”

5. Om du blir sjuk: Boosta dig själv med god och hälsosam mat och inte ”tröstät” massa skräp. Men OM du äter skräp, gör det medvetet och få inga skuldkänslor!

Annars går plankandet bra här, medan kettlebellandet ännu inte har påbörjats p g a att jag sedan i helgen haft ont i halsen. Jobbigt värre när man jobbar som jag gör, men då får man se till att ta hand om sig lite bättre. Igår plankade jag framför Bolibompa. Tyckte det var en bra idé då, men märkte snart att min son gärna ville ligga/sitta på mig medan jag gjorde plankor. På sista varvet började han även hoppa (!) när jag stod i en sidoplanka så den sista blev det ”bara” 45 sek på för någon måtta får det ju vara på ”utmaningar” här i livet 😉

image

Jag i en sidoplanka m sonen som nöjt ligger och kollar på Roboten Rob….

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

