Hur det går med utmaningen…

Det finns förvånansvärt många där ute som tror att lilla jag lever helt ”by the book” och aldrig väljer fel mat eller att jag tränar varje dag. Till er säger jag bara: INGEN ÄR PERFEKT 😉 Och jag delar gärna med mig av mina motgångar för att få er att inse att bara för att allt inte går som man planerat så är det inte läge att bara ”ge upp”.

När jag skrev den här listan så kände jag mig full av energi och peppad till tusen efter att jag gick min Kettllebellutbildning. Plötsligt har snart en månad gått och jag har fortfarande inte börjat öva på tekniken….Så punkt nr 2 har verkligen inte blivit av!

Punkt nr 1, plankor varje dag har inte heller blivit av.

Punkt nr 3: Äta grönsaker varje dag….jag skäms, men nej, inte detta heller.

Punkt 4 och 5 är väl de punkter som jag hållt mig till kan man säga.

Och då är ju frågan VARFÖR jag inte kan hålla mig till mina egna punkter? Jo, som vanligt så sätter jag upp för höga mål. Jag har alltid varit väldigt ambitiös och vill alltid göra bra ifrån mig, men av någon anledning så ger jag allt på jobbet och då finns det inte mycket energi kvar till att ge mer. Om en vanlig person skulle kolla i min kalender så skulle de förmodligen undra hur jag orkar. Och tro mig att vissa dagar så undrar jag själv hur i hela h-e jag tänkte när jag gjorde mitt eget schema (det blir ändringar till våren, trust me!). För det är inte så att jag bara leder 9 klasser/ vecka (allt ifrån spinning till mammabootcamp), jag masserar på företag, i eget behandlingsrum, har PT onlinekunder, sitter med bokföring, planerar klasser, letar musik till klasser osv. Och det tar mycket energi. Sedan vill jag gärna umgås med min son så det blir att jag sätter mig och jobbar när han har lagt sig om kvällarna men 3 kvällar av 7 så är jag själv inte hemma förrän efter kl 20 på kvällen och då är jag väldigt trött.

Men. Egenträning är väldigt viktigt för oss instruktörer! Så om det är något jag måste fokusera på så är det just den. Känner mig ungefär lika stark som en räka just nu och det är ingen skön känsla.

För mig är just känslan av att vara stark i kroppen helt oslagbar. I våras, när jag jobbade för att nå toppformen efter min graviditet så hade jag ett tydligt mål med min träning. Nu har jag insett att jag faktiskt inte har det. När jag kollar mig i spegeln så är jag nöjd med min kropp men känslan av att känna mig svag är den jag inte gillar. Och f o m imorgon är det 7 veckor kvar till jul….jag kommer att fortsätta lägga ut plankor åt er, men jag kommer att fokusera på att få till min egenträning i form av kettlebellupplägg. Jag kommer ta fram mina upplägg som jag fick av Olga i våras och köra dem för att peppa mig själv.

Så, jag ska kolla igenom min kalender och se vilka dagar jag kan klämma in 20 min träning. Och nu jäklar ska jag se till att utföra dem!

Hur går det för er? Dela gärna med er så kan vi peppa varandra 🙂

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

