Dagens snackis…

Då jag sedan länge slutat läsa många bloggar p g a tidsbrist så fick jag istället via facebook reda på vad en viss bloggerska skrivit om en tjej i en SATS reklam. Jag tänker inte länka till hennes inlägg för hon lär redan ha slått besöksrekord för detta år med just det här inlägget. För att göra en historia kort: Bloggerskan irriterar dig på att SATS använder sig av tjejen på bilden här under, i en av sina reklamaffischer. Hon menar på att det är väl INGEN som vill se så ”tjock” ut och att alla borde ju vilja väga 55 kilo och vara SMALA. Och jag kan liksom bara sucka. För den här bloggerskan är så jävla smart! Smart på så sätt att hon provocerar folk och på så sätt får utrymme i media. Alldeles för mycket utrymme för att tycka och tänka och slänga ur sig helt idiotiska saker. Jag tycker synd om hennes son och hennes familj överlag. Jag HOPPAS att hon inte är en sådan hemsk människa som hon verkar vara.

Och jag hoppas att tjejen på reklamaffischen har såpass mycket skinn på näsan och självkänsla att hon inte orkar bry sig om idiotiska utlägg.

Nej, alla vill eller KAN inte väga 55 kilo. 55 kilo kan vara ok för en person som är 160 cm, men alldeles för lite för någon som är 175 t.ex. Sedan är det en siffra. En jävla siffra som inte säger NÅGOT om hur stark personen i fråga är. Alla har inte som mål att vara tokdeffade, ha synliga muskler eller ha platt mage. Om man har det som mål så fine, men det ger ingen rätt att trycka ner en annan person! Live and let live säger jag.

Over and out

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

One Response to Dagens snackis…

Kommentera

