En stark mamma!

I dagens Mitt i Solna kan man läsa om Maria Eggers. Jag läste precis om henne och sitter nu men en stor klump i halsen och tårarna bara rinner ner för min kind. För att jag får skuldkänslor! Över att jag nu för tiden, allt som oftast tappar tålamodet med min son. Han är inne i någon slags ”jag ska testa mammas tålamod” period, och jag kan säga att jag får nya gråa hårstrån varje dag…och så läser jag om den här mamman. Som fick diagnosen ALS när hennes son skulle fylla 2 år. Som får kämpa varje dag för att leva ett värdigt liv och som inget hellre vill än att kunna krama och lyfta upp sin son i hennes armar. Hon har en blogg, som hon inte skriver så ofta i, men då jobbar hon för fullt med annat. En mening som träffade rakt i hjärtat är från 13 augusti i år. Det står: ”Att inte kunna äta är en stor sorg”.

Vi tar så mycket för givet när vi är fullt friska! Och begränsar oss i våra drömmar med negativa tankar. Maria skriver en bok och gör en dokumentär just nu, utan att ens kunna prata eller röra sig. Det om något är POWER. Vilken kvinna och vilken mamma!

Nu ska jag hämta min son på förskolan och lovar att stålsätta mig med tålamod. Han är energisk, nyfiken och frisk. Jag är frisk och kan inget mer begära.

Jag är tacksam för livet

Om doit4life
Är en nybliven egen företagare inom friskvårdsområdet, med stora mål och drömmar. Brinner just nu lite extra för mammaträning men skriver en hel del om min vardag som småbarnsmamma, gruppträningsinstruktör och massör.

Kommentera

